- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

واکنش رییس پیشین انجمن جامعه‌شناسی ایران به بحران تجزیه کازرون

رضازاده از مردم عذرخواهی کند / واکنش رییس پیشین انجمن جامعه‌شناسی ایران به بحران تجزیه کازرون

به نقل از سرویس خبری هفته نامه بیشاپور: ماجرای تجزیه‌ کازرون و تجمع‌های گسترده‌ی اعتراضی که در پی آن شکل گرفت، آنقدر برجسته بود که فضای اجتماعی کشور را هم تحت تأثیر قرار داد و برخی از چهره‌های برجسته‌ی ملی در حوزه‌های مختلف را وادار به واکنش نشان دادن در برابر آن نمود.
برجسته‌ترین شخص دانشگاهی که تاکنون در این خصوص واکنش نشان داده، محمدامین قانعی‌راد، رییس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران و از برجسته‌ترین و نام آشناترین چهره‌های جامعه‌شناسی کشور در سطح دنیاست.
قانعی‌راد با اشاره به عملکرد رضازاده در خصوص طرح تجزیه‌ی کازرون صراحتاً اعلام نموده: باید این نماینده اعتراف کند که بیان این طرح، بدون کارشناسی کافی صورت گرفته و برای ایجاد این بحران از مردم عذرخواهی کند.
وی در گفتگو با قدس آنلاین ضمن ابراز تعجب از اقدام نماینده کازرون برای تبدیل زادگاهش به شهرستانی جدید، هدف از این کار رضازاده را تنها کسب محبوبیت بیشتر در منطقه می‌داند که راه را به اشتباه رفته و بحران ایجاد کرده است.
قانعی‌راد در این خصوص خاطر نشان نموده این نماینده باید به حساسیت‌های منطقه خود آگاهی داشته و قبل از مطرح کردن این طرح، آن را در سطحی وسیع با تعدادی از آگاهان یا جامعه‌شناسان محلی مطرح کرده و بعد در جامعه عنوان می‌کرد.
رییس پیشین انجمن جامعه‌شناسی ایران که از دست بردن بر تقسیمات کشوری رضایت ندارد، از حاشیه‌ها و مسایلی که با این کار پیش آمد صحبت کرده و ابراز نموده: این کار می‌تواند ایجاد شغل جدید کند، اما در نهایت برای انجام کاری اثربخش، نیازی به تغییر خط‌کشی شهرها و استان‌ها و ایجاد جغرافیای جدید نیست.