- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

سالنامه ارغنون هامون؛ پدید آوردن اصالت برای تفکر | یادداشتی از مجید نصوری

مجید نصوری: سردبیر سالنامه ارغنون هامون خبر داد:

ارغنون هامون؛ پدید آوردن اصالت برای تفکر

به گزارش دوهفته نامه آوای هامون، سردبیر سالنامه بینارشته ای ارغنون هامون درباب نخستین شماره این سالنامه توضیحاتی داد: نشریه ارغنون هامون تلاش دارد، در کنار دیگر فعالیتهای مطبوعاتی و نوشتاری حاضر و متمرکز در ایران؛ نقش فکری مکمل در سطحی از اندیشه داشته باشد که کمتر به آن التفات شده و یا به طور کامل نادیده انگاشته شده است. این کم توجهی و بی توجهی فرصتی را ایجاد می کند که در جایی دور از مراکز فکری و فرهنگی ایران به مسال اساسی علوم انسانی و تفکر پرداخته شود. و حاشیه های جغرافیایی دور از مرکز، نقش فکری و فرهنگی خود را ایفا کنند.

مجید نصوری در ادامه اشاره کرد: ارغنون هامون تلاش دارد سنت پژوهی؛ به عنوان یکی از مباحث مهم نادیده انگاشته شده در علوم انسانی ایران را مورد بررسی و توجه عمیق خود قرار دهد. وی ادامه داد: نگاه به سنت و میراث فکری و فرهنگی اهمیت ویژه ای دارد، در گذشته نشریاتی مانند فصلنامه “ارغنون”؛ گامهای موثری در جهت معرفی و ترجمه متون فکری و جریان های فکری در ایران داشته اند، ازهمین رو سالنامه ارغنون هامون نیز در این جریان سازی تفکری و اندیشگی گام خواهد نهاد.

مجید نصوری در پایان گفت: نخستین شماره سالنامه سراسری ارغنون هامون در فصل پاییز ۹۷ بر روی پیشخوان مطبوعه فروشی ها و کتابفروشی های کشور خواهد آمد.