- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

هامون ایران؛ تارنمای برگزیده بنیاد ایرانشناسی

مهدیه امیری؛ مدیرمسوول تارنمای هامون ایران خبر داد:

وبسایت هامون ایران؛ تارنمای برگزیده بنیاد ایرانشناسی در سطح ملی

وبسایت هامون ایران ازطرف بنیاد ایرانشناسی به عنوان تارنمای برگزیده در بخش حقیقی انتخاب شد.

به گزارش وبسایت هامون ایران، مهدیه امیری؛ مدیرمسوول تارنمای هامون ایران در این باره گفت: در مراسم اختتامیه معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی سطح کشور که با حضور شخصیت های فرهنگی در سالن محتشم بنیاد ایرانشناسی (تهران) روز دوشنبه ششم اسفندماه ۹۷ برگزار شد، تارنمای هامون ایران به این عنوان در سطح ملی مفتخر گردید.

 

مهدیه امیری همچنین افزود: این جشنواره پیرو انجام طرح پژوهشی شناسایی تارنماهای مرتبط با مطالعات ایران‌شناسی طراحی شده و در آن سعی بر شناسایی مطلوبترین وبگاه ها در زمینه مطالعات ایرانشناسی، از نظر شاخصهای سنجش وب شده است. همچنین این جشنواره تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آنان و ارتقاء سطح کیفی شان در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیتهای ایرانشناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی اینگونه فعالیتها می‌باشد.

مدیرمسوول تارنمای هامون ایران همچنین به این نکته اشاره نمود که این جشنواره را بنیاد ایرانشناسی با مشارکت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی اکو در سال جاری برگزار نموده اند که در پنج حوزه: ۱- تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران، ۲- زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایرانشناسان، ۳-هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران، ۴- جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران، ۵-سازمانها و مؤسسات مطالعاتی ایرانشناسی و پایگاههای خبری و یک بخش ویژه با موضوع خلیج فارس فراخوان شده بود.

مهدیه امیری درباب این موفقیت در سطح ملی برای تارنمای هامون ایران اینچنین گفت: تارنمای هامون ایران از اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ در فضای وب طراحی و راه اندازی شد و از خردادماه ۱۳۹۳ با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسما فعالیت خود را در سطح جنوب ایران آغاز نمود و تا به الان پس از گذشت ۵ سال، بیش از سه هزار متن تولیدی در حوزه شناخت فرهنگ و جامعه جنوب ایران را در وبسایت بارگذاری نموده است. تارنمای هامون ایران بیش از هفتاد موضوع و محور اجتماعی و فرهنگی را برای تولید محتوا تعیین نموده و علاوه بر فضای مجازی توانسته در فضای چاپی-مطبوعاتی نیز با داشتن سه مجله با نامهای آوای هامون، نامه هامون و ارغنون هامون به گسترش و ژرفا بخشیدن به شناخت جامعه و فرهنگ جنوب ایران کمک و یاری برساند.

شایان ذکر است که جایزه و تندیس برگزیده بنیاد ایرانشناسی برای تارنمای هامون ایران را آقایان دکترمصطفی خالق پور (هیئت تحریریه هامون ایران) و  علی اصغر درلیک (سردبیر فصلنامه نامه هامون) با حضور در مراسم اختتامیه به نمایندگی دریافت نمودند.