- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

نخستین شماره فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار به سردبیری محسن عباسپور منتشر شد

نخستین شماره فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار منتشر شد

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، نخستین شماره فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار منتشر شد این فصلنامه جامعه و فرهنگ با صاحب امتیاز و مدیرمسوولی؛ محسن عباس پور در سطح جنوب ایران منتشر شده است.

فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار براساس نامی که برای خود انتخاب کرده، به شیوه و اسلوب اندیشه های جامعه شناختی- مردم شناختی وفادار است و این را می شود در کلیت مطالب گرد آمده در آن مشاهده نمود. بی شک تلاش گردانندگان فصلنامه در نخستین شماره مبنی بر این بوده که بر اساس روش های کیفی در علوم اجتماعی، به توصیف جامعه و فرهنگ پیرامون خود بپردازند و در این مسیر موفق عمل نموده اند.

فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار همچنین به سنت مردم مداری نیز در جامعه شناسی وابسته است و تلاش می کند این سنت فکری نسبتا جدید را بتواند در تحلیل های خود نمایان سازد.

این فصلنامه در نخستین شماره خود که برای فصل زمستان ۹۷ بوده، نشریه را به هفت بخش جستار، گفت وگو، مشاهده، سینما، کتاب، یافته ها و یادداشت های شفاهی تقسیم نموده و مطالبی را فراخور این بخش ها و البته با رویکردی مردم مدارانه ارائه نموده است.

نخستین شماره فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار به سردبیری محسن عباس پور در ۱۴۴صفحه بر روی پیشخوان مطبوعه فروشی های جنوب کشور آمده و می تواند پیشنهاد بسیار خوبی برای تعطیلات نوروز۹۸ باشد که با دغدغه های جامعه شناسانه همراه شویم. ازهمین رو انتشار این نخستین شماره فصلنامه جامعه نگاری مردم مدار را به دست اندرکاران این فصلنامه تبریک عرض می کنیم وبه تداوم این روند امیدواریم.