- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

ققنوس۱۶ ویژه شناخت شاعرانگی و ادبی شاپور جورکش 

 به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران،شانزدهمین شماره ی ققنوس به شناخت شاعرانگی و پاسداشت ادبی شاپور جورکش – شاعر، نویسنده و مترجم جنوبی ایران زمین- اختصاص یافته است.  
در این شماره، نوشتاری از سینا برازجانی، نرجس بهرامی، هادی حدادی، فرامرز دهگان،  رضا شبانکاره، فرشید فرهمندنیا،  غلامرضا فولادی، ابراهیم محبی، احسان نعمت اللهی و شاپور جورکش و … می خوانید. 
سردبیر ققنوس در یادداشتی نوشته: 
“در ایستگاه شانزدهم ققنوس ِ هفته نامه بیرمی به بررسی و واکاوی چهره ی ادبی شاپور جورکش (شاعر، منتقد، پژوهشگر ادبی و مترجم امروز ایران زمین) از وادی فارس رسیده ایم. ققنوس ۱۶، دومین شماره ی این گاهنامه ادبی است که به چهره ای از ادبیات استان فارس اختصاص یافته است. تلاش شده چهره و آثار چندساحتی جورکش در این ویژه نامه تحلیلی مورد واکاوی و توجه قرار گیرد.”
ققنوس، پیوست ادبی هفته نامه بیرمی است که به مدیرمسئولی یونس جعفری و سردبیری رضا شبانکاره از سال ۱۳۸۷ تا کنون منتشر می شود. این پیوست ادبی تا کنون در حوزه ی شعر ویژه نامه های محمد بیابانی، سعید مهیمنی، بیژن جلالی، علی باباچاهی، ایرج زبردست و لیلی گله داران و در حوزه داستان نیز ویژه نامه های محمدرضا صفدری، رسول پرویزی، صادق چوبک ومحسن شریف را منتشر کرده است. «ژورنالیسم ادبی» نیز موضوعی بوده است که دو شماره ی ققنوس را به خود اختصاص داده است.
فایل ویژه نامه را در زیر دانلود کنید: