- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

از هیچ کاندیدا و لیستی حمایت نکرده ایم

جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر با توجه به فهرست تایید صلاحیت شدگان در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر جهت راهیابی به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به هیچ وجه قادر به ارایه فهرستی از کاندیداها که واجد معیارهای حداقلی یک نماینده همراه و همفکر با جریان اصلاحات باشد، نیست.

این جمعیت معتقد است با توجه به رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاحات در استان بوشهر، این جبهه کاملا در موضع انفعال و ضعف قرار دارد و در بازی سیاسی انتخابات مجلس یازدهم، شانس زیادی برای برد ندارد. لذا انتخابات مجلس یازدهم، انتخاباتی تک جناحی است که کنش های سیاسی مردم را دچار سرگردانی کرده است.

در کنار این موارد که ناشی از نظارت استصوابی می باشد، باید به دو مساله نیز اشاره کرد؛ اول اینکه با توجه به تحول کند نهادها و احزاب سیاسی اصلاح طلب در استان بوشهر و همچنین افزایش سطح تحصیلات و وسایل ارتباط جمعی و… درک سیاسی شهروندان بالا رفته و درخواست های سیاسی بیشتر شده اما رشد سازماندهی سیاسی در استان بوشهر پایین بوده و این گسترش مشارکت سیاسی عقیم مانده و دوم اینکه احزاب آنقدر قدرتمند نبوده اند که نیروهای اجتماعی جدیدی را به عرصه سیاست جذب کنند و این ضعف در این دوره از انتخابات خود را بیشتر نمایان کرده است.  

از دیگر سو، به دلیل عدم نام نویسی زنان اصلاح طلب در استان بوشهر، متاسفانه شاهد عدم حضور زنان شاخص در صحنه رقابت انتخاباتی هستیم و این مساله نه تنها در استان بوشهر بلکه در دیگر استان ها نیز وجود داشته است. سیاست جمعیت زنان مسلمان نواندیش با توجه به رفتارهای سیاسی که شاهد آن بوده، نه تنها به دلیل عدم حضور و یا عدم تایید صلاحیت زنان بلکه در کنار آن نیز عدم تایید صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب در کل ایران، براین است که از دادن لیست خودداری کند و هر فرد به صورت شخصی و نه حزبی، در صورت تمایل از کاندیدای خود حمایت کند.

در انتها؛ اینجانب به عنوان دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر، نه به صورت حزبی و نه شخصی با هیچ یک از کاندیدهای چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر همراه نشده و همچنین در هیچکدام از لیستهای احزاب اصلاح طلب مشارکت و همراهی نخواهم داشت.

 

چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸

مهدیه امیری

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر