- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

آوای هامون؛ نشریه جامعه مدنی جنوب ایران

 

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، نشریه آوای هامون از سال ۱۳۹۴ به صورت دوهفته نامه در سطح جنوب ایران به انتشار پرداخته است. این نشریه که در قطع مترویی در ۲۰ صفحه منتشر می شود و در آن به تحلیل اجتماعی و فرهنگی جامعه جنوب ایران می پردازد. در این نشریه که بیش از چهل شماره از آن با همکاری و مشارکت برخی نهادهای مدنی، علمی، سیاسی و فرهنگی مانند انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن جامعه شناسی ایران، انتشارات هامون نو، جمعیت زنان مسلمان نواندیش ایران، انجمن سبزاندیشان زن نواندیش استان بوشهر، انجمن هامون ایران، هفته نامه اتحادجنوب، هفته نامه نصیربوشهر، هفته نامه بیرمی، روزنامه مستقل، فصلنامه نامه هامون، سالنامه ارغنون هامون، انجمن زیست محیطی سوز، انجمن حیات سبز لیان، انجمن اهید، و… منتشر شده است.

این نشریه به موضوعات متعدد و متنوع و متکثری در زیمنه فرهنگ و جامعه جنوب ایران می پردازد که در آن  در چهار گروه جامعه مدنی، فرهنگ مدنی، اندیشه مدنی و ادبیات و هنر طبقه بندی شده که هر موضوع نیز ۱۵زیر مجموعه دارد. در حوزه جامعه مدنی به موضوعاتی از قبیل تشکلهای غیردولتی، خانواده و خویشاوندی، روستاییان و عشایر، جوانان و نوجوانان، حاشیه نشینان، دانشگاهیان، سالمندان، اقلیت ها، مهاجرین، معلولین، اصناف، احزاب، شهر، بازار و زنان پرداخته ایم و یا در فرهنگ مدنی موضوعات نژاد، ملیت، دیگری، قومیت، آموزش، جنسیت، حقوق بشر، اقلیم و بوم، صلح و مدارا، جهانی شدن، محیط زیست، سبک زندگی، زندگی روزمره، ورزش و سلامت و بهداشت و درمان را معرفی نموده ایم.

آوای هامون؛ نشریه جامعه مدنی جنوب ایران در تاریخ  ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ از هیات نظارت بر رسانه ها و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت نموده است. صاحب امتیاز و مدیرمسوول این نشریه اسماعیل حسام مقدم و سردبیر آن برعهده مهدیه امیری دشتی می باشد. مجید نصوری و علی اصغر درلیک به عنوان اعضای هیات تحریریه این نشریه به فعالیت می پردازند.