- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

پیام جمعیت زنان مسلمان نواندیش به مناسبت درگذشت استادمحمدرضاشجریان

 

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که در این گنبد دوار بماند

مرغ سحر دوباره در وطن ناله سر کرد و اینبار داغ مردم این مرز و بوم را تازه تر کرد . ناله ای که سو و شون ملت قدردان را در غم هجران هنرمندی مردمی در پی داشت .

چه سخت است اندیشیدن به نبود صاحب بانگ و طنین ربنا ، صوت داوودی قرآن و چه دشوار است تصور خاموش شدن حنجره ای که اشعار حافظ و سعدی و مولانا و خیام را با اهنگی خوش در جانمان جاودانه و همیشگی ساخت .

خسرو خوبان و صدای آواز ایران ، محمدرضا شجریان خوب زیستن را با همراهی و همدلی و کنارمردم ایران بودن معنا بخشید . تا به پاس ان ، هر شمارش نفس اش در این سالها ، به نفس ملتش گره بخورد . گواه ان مردمی بودند که با هر بار بستری شدنش خود را اسیمه سر به بیمارستان میرساندند و برای سلامتی اش دست به دعا بر میداشتند .

کالبد خسرو خوبان ایران ، امروز در خاک سرزمین پدری و در جوار اسطوره ی زبان پارسی حکیم ابوالقاسم فردوسی آرام گرفت . اما صدای آواز و آزادگی اش همواره در کشور طنین انداز خواهد بود .

جمعیت زنان مسلمان نواندیش ضمن تاکید بر ضرورت پاسداشت جایگاه مفاخر ملی ، فقدان اسطوره آواز و ندای همراهی مردم ایران را تسلیت گفته و برای بازماندگان صبری عظیم از پروردگار منان آرزومند است .

۱۸ مهر ماه ۱۳۹۹