- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

کودکان، نوجوانان، حقوق مدنی؛ گفتگویی درباره انجمن مهرورزان کودک خلیج‌فارس

کودکان، نوجوانان، حقوق مدنی

گفتگوی هامون ایران با حیدر حکمت شعار؛ موسس انجمن مهرورزان کودک خلیج‌فارس

 

انجمن مهرورزان کودک خلیج‌فارس؛ با شماره ثبت ۴۵۰ دارای پروانه فعالیت از استانداری بوشهر می باشد که از سال ۱۳۸۴ تاکنون به فعالیت پرداخته است. موضوع فعالیت این انجمن به مباحث اجتماعی و حقوقی کودکان نوجوانان و جوانان می پردازد و فعالیت انجمن به آموزشهای مورد نیاز جامعه به مخاطبین و حمایت از حقوق، پشتیبانی معیشتی و تحصیلی می پردازد. در این گفتگوی اختصاصی با حیدر حکمت شعار؛ موسس و مدیرعامل انجمن به گفتگو نشسته ایم که در ادامه خواهیم خواند:

 

هامون ایران: مهمترین مساله و چالش استان بوشهر در حوزه تخصصی فعالیت انجمن شما چیست؟

حیدر حکمت شعار: مهمترین مسائله و چالش در استان به شرح زیر می باشد:

عدم توجه به حقوق کودکان و نوجوانان و جوانان  / کمبود امکانات زیر ساخت و فضاهای علمی فرهنگی ورزشی با توجه به درآمد حاصل از ثروت موجود در این استان / عدم بکارگیری نیروهای جوان و متخصص در بدنه مناسبات سیاسی و اقتصادی در سطح خورد و کلان  / ازدیاد آمار بیکاری در سطح استان با وجود منابع خدادادی نفت و گاز و گمرک و نیروگاه / عدم حمایت کافی از اقشار فرهیخته علمی فرهنگی ورزشی.

 

هامون ایران: ده مساله مهم در حوزه کنشگری مدنی در سطح منطقه جنوب کشور چه می باشد. لطفا به ترتیب اولویت بیان نمایید.

حیدر حکمت شعار: ده مسأله مهم در حوزه کنش‌گری مدنی به شرح زیر می باشد:

فراهم نمودن فضای باز و مشارکت مردم در امور بحق و طبیعی و مطالبه گری / امکان زیر ساخت های لازم جهت پیشرفت و تعالی جامعه مدنی  / چانه زنی مدیران و نمایندگان دولت و مردم و مطالبه حقوق از دست رفته در استانهای جنوبی/ پایداری طرح های پیشنهادی و اجرایی از طرف مسولان برای تداوم در تمام فصول وتاکید بر ادامه راهبرد ها که خود باعث عدم مهاجرت از این استان ها به شهرهای برخوردار خواهد بود / ایجاد یک کنسرسیوم مشترک بین نمایندگان و مسولان دولت و مردم در خصوص تعامل و کنش‌گری و مشکلات و مسائل پیش رو / ایجاد سند منظم و چشم انداز آینده وتاکید بر تداوم آن

 

هامون ایران: انجمن شما در چه نسبتی با دیگر نهادهای اجتماعی و مدنی مانند رسانه ها و مطبوعات، خیریه ها، دانشگاه و انجمنهای دانشجویی، شوراهای شهر و روستا، احزاب، اصناف، شوراهای دانش آموزی، گروه های مجازی و… بوده است؟

حیدر حکمت شعار: انجمن ما در ارتباط با نشریات محلی و رسانه های قانونی، رادیو و تلویزیون ملی و استانی و رسانه های دیجیتال بوده است و این ارتباط همچنان ادامه دارد.

 

هامون ایران:  آیا پژوهش و تحقیقی در حوزه تخصصی فعالیت انجمن صورت داده اید؟

حیدر حکمت شعار: پژوهش در خصوص کنوانسیون حقوق کودک و خانواده با دعوت معاونت زنان و خانواده استانداری بوشهر و بررسی و مشارکت مردم در خصوص همکاری لازم در ایام کرونا صورت داده ایم.