- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

معرفی کتاب راهنمای حفاظت محیط زیست در محلهای کار (انتشارات نردبان)

به گزارش وبسایت هامون ایران، کتاب راهنمای حفاظت محیط زیست در محلهای کار نوشته گروه دوستداران زمین و ترجمه شهرزاد فتوحی توسط انتشارات نردبان منتشر شده است. این کتاب در ۱۲۰ صفحه قطع وزیری به علاقمندان کتاب و محیط زیست عرضه شده است.


در بخشی از این کتاب اینگونه آمده است: می‌توانیم با انجام کارهای ساده در خانه، مدرسه و محل‌های کار به حفظ محیط زیست کمک کنیم. در محل‌های کار صرفه‌جویی در مصرف کاغذ،  استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، جلوگیری از فرار انرژی، استفاده از مواد قابل بازیافت، نگهداری از گل و گیاه، استفاده از کالاهایی با بسته‌بندی کمتر، جلوگیری از چکه کردن شیرها و هرز رفتن آب از روش‌های مؤثر به شمار می‌روند. در این کتاب با جزئیات این روش‌ها و راهکارهای دیگر آشنا می‌شویم و می‌آموزیم که می‌توانیم با رعایت نکاتی هرچند بی‌اهمیت سهم عمده‌ای در حفظ محیط زیست داشته باشیم.
در این کتاب با سه بخش همراه می شویم: بخش اول با عنوان کارهای ساده که مباحثی مانند فقط یک نمابر، صرفه جویی در کاغذ، پاک کننده های دوستدار محیط زیست را مصرف کنیم، بسته بندی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تونرها، مناسب ترین گیاهان، فهرست سبز، هدیه های سبز بدهید، جلوی چک کردن آب را بگیرید، لامپهای کم مصرف، خاموشش کن، گروه سبز تشکیل بدهید، روی کاغذ سفید بنویسید و سیفون ها.
بخش دوم با عنوان باید تلاش کنیم با مباحثی مانند بازیافت را شروع کنیم، دور انداختنی ها، چقدر برق مصرف می کنیم، نعمتهایی که به شما داده شده است را با دیگران تقسیم کنید، ناوگان خودرویی سبز تشکیل دهید، برگهای خشک،چرخه بازیافت، بدون شیشه فایده ندارد، حسابرسی سبز و گاز سی اف سی در آینده چه به روز ما می آورد.
بخش سوم کتاب با عنوان امانتی در دستان ما با مباحثی مانند حفاظت محیط زیست را جزو مقررات اصلی محل کار خود قرار دهید، جلوی تابش خورشید را نگیرید، حتی مناطق حفاظت شده هم در امان نمانده اند، هدر ندهید، نقشه سبز، هر آشغالی را به یک چیز باارزش تبدیل کنید،تبدیل آب آلوده به آب پاک و این توصیه ها را همه گیر کنیم.