- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

در روابط اجتماعی باید قابلیتهای فرد مدنظر قرار گیرد؛ گفتگو با دکتر نرگس عبیدی

در روابط اجتماعی باید قابلیتهای فرد مدنظر قرار گیرد

گفتگوی اختصاصی هامون ایران با دکتر نرگس عبیدی؛ مدیرکل انتقال خون استان بوشهر

 

هامون ایران: با چه مشکلات و مسایلی در حوزه تخصصی خود، مواجه بوده اید؟

دکتر عبیدی: با گسترش روز افزون علوم و لزوم بکاری گیری آنها جهت تشخیص و درمان بیماری ها و پژوهش های نوین در عرصه پزشکی در دنیا، از طرفی فرسوده شدن تجهیزات می تواند یکی از مهم ترین مشکلات تخصصی بر شمرد که توجه به بروز رسانی این امر حائز اهمیت است.

 

هامون ایران: میزان مشارکت و همکاری شما در حوزه تخصصی تان با نهادهای مدنی (سازمان های غیردولتی، رسانه ها، انجمن های دانشجویی و خیریه ها) تا چه میزان بوده است؟ به طور موردی بیان کنید.

دکتر عبیدی: از ابتدای حضورم در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تحقیقات مختلفی در زمینه خون شناسی و انتقال خون انجام داده و در سالهای اخیر به بررسی اثرات جلبکها و ترکیبات آبزیان خلیج فارس بر روی مشکلات و بیماری های خونی پرداخته ام. از ابتدای حضورم در انتقال خون به راه اندازی تحقیقات علمی مرتبط با ایمونوهماتولوژی و ارائه ۱۴ مقاله در کنگره های ملی و بین المللی پرداخته و همواره اعلام نموده ایم که آماده همکاری با سازمانهای غیردولتی، رسانه ها، انجمنهای دانشجویی و خیریه ها می باشیم، از این رو به عنوان مثال مذاکراتی که با بنیاد نخبگان داشته ایم درحال همکاری و انعقاد تفاهم نامه ای در خصوص استفاده از ظرفیتهای دوطرف می باشیم.

 

هامون ایران: به عنوان یک زن در عرصه قدرت با چه مشکلاتی درگیر بوده اید؟ بنظر شما چه نگرشی در جامعه باید تغییر کند تا زنان توان ورود به عرصه قدرت را داشته باشند؟

دکتر عبیدی: همکاری در امور مختلفی علمی و اجرایی کشور، خدمت به مردم و مهین اسلامیمان است که این موضوع لازمه پویایی و همت هر فرد دارد که بتواند در این مسیر گام بردارد. امروزه نگرش جامعه به حضور بانوان بسیار متفاوت شده است، خودباوری و تلاش مستمر در راه رسیدن به اهداف لازمه هر انسان برای رسیدن به موفقیت است، افزایش سطح توانایی علمی، فنی و تخصصی می تواند راه گشای حضور شایسته بانوان در عرصه های گوناگون باشد.

 

هامون ایران: خانواده تا چه میزان همکاری و از شما حمایت کرده است؟ با مشکلاتی مواجه بوده اید؟

دکتر عبیدی: ارکان اصلی موفقیت هر فرد بویژه بانوان حمایتهای خانواده است، از ابتدای تحصیل، خانواده همواره مشوق و انگیزه بخش فعالیتها و تلاشهای من بوده اند، شاید بتوان گفت برای اینجانب مهمترین معضل دوری از کانون گرم خانواده در زمان ادامه تحصیل بوده که این موضوع هم یک امر طبیعی و معمول است که با امید به آینده و در نظر گرفتن اهداف پیش رو مرتفع می گردد.

 

هامون ایران: در پایان اگر مورد خاصی برای بیان کردن هست، بفرمایید.

دکتر عبیدی: به همه هموطنان عرض می کنم تلاش و کوشش و افزایش توانایی ها و پرداختن به علاقمندی خود در راستای نیازهای کشور را مدنظر قرار دهند و همواره به این نکته توجه داشته باشند که مسیر موفقیت فراز و نشیب هایی دارد که افراد با اراده و پشتکار می توانند سربلند بیرون بیایند. از طرفی خدمت به مردم فهیم و عزیز این دیار کهن را سرلوحه کار خود قرار دهند که قطعا خداوند منان در این مسیر آنها را حمایت خواهد کرد.