- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

پزرگترین تغییر در نگاه بانوان به خود است؛ گفتگو با مرضیه جمالپور

پزرگترین تغییر در نگاه بانوان به خود است

گفتگوی اختصاصی هامون ایران با مرضیه جمالپور؛ مدیر امور اراضی استان بوشهر

 

هامون ایران: با چه مشکلات و مسایلی در حوزه تخصصی خود، مواجه بوده اید؟

مرضیه جمالپور: کار در بخش زمین پیچیدگی های خاص خود را دارد. ولیکن این پیچیدگی ها به عنوان یک مدیر زن تاکنون نسبت به آقایان تفاوت قابل توجهی نداشته است.

 

هامون ایران: میزان مشارکت و همکاری شما در حوزه تخصصی تان با نهادهای مدنی (سازمان های غیردولتی، رسانه ها، انجمن های دانشجویی و خیریه ها) تا چه میزان بوده است؟ به طور موردی بیان کنید.

مرضیه جمالپور: با توجه به اینکه قریب یکماه و اندیست که مدیریت این مجموعه را بعهده گرفته ام .بیشتری وقتم صرف اجرا و تکمیل امور محوله شده است .و لیکن در برنامه های آتی قصد دارم با بهره مندی از توان سمها برنامه های مدونی جهت حفاظت از محدود اراضی کشاورزی استان داشته باشم.

 

هامون ایران: به عنوان یک زن در عرصه قدرت با چه مشکلاتی درگیر بوده اید؟ بنظر شما چه نگرشی در جامعه باید تغییر کند تا زنان توان ورود به عرصه قدرت را داشته باشند؟

مرضیه جمالپور: واقعیت این است من نه تنها مشکلی نداشتم بلکه بخاطر برخی ویزگی های کاری ام از جمله پشتکار در پیگیری مشکلات مردم و برنامه ریزی جهت انجام بموقع امور همواره در طول ۲۵ سال خدمتم مورد احترام مردم و مورد حمایت مدیران ارشدم بوده ام. به نظر من بزرگترین نگرشی که باید تغییر کند نگاه بانوان به خود است و اعتقاد به “من می توانم” .هرچند شاید در شرایط برابر تلاش بیشتری برای اثبات “من می توانم” نسبت به همکار مرد خود باید داشته باشند.

 

هامون ایران: خانواده تا چه میزان همکاری و از شما حمایت کرده است؟ با مشکلاتی مواجه بوده اید؟

مرضیه جمالپور: خوشبختانه من در خانواده فرهنگی بزرگ شدم و پدر و مادرم با فراهم سازی فرصتها و همراهی مداوم در شکل گیری شخصیت اجتماعی ام، بی پروا بودن و شکل گیری اعتقاد بخود در شعار “من می توانم”، بدور از نگاه جنسیت زده نقش بسزایی داشته اند و در ادامه زندگی نیز همسرم انسان بسیار فهیمی است و دوست همیشه همراه و  همواره مشوق و حامی من بوده است .که جا دارد از خانواده ام و همسر و دختر مهربانم تشکر کنم.

 

هامون ایران: در پایان اگر مورد خاصی برای بیان کردن هست، بفرمایید.

مرضیه جمالپور: با توجه باینکه دنیا به این نتیجه رسیده است زنان بعلت داشتن نظم کاری، دلسوزی، پشتکار، ریسک پذیری در چارچوب قابل اجرا، پاکدستی و استفاده بموقع از فرصتها در مدیریت مجموعه افراد شایسته و قابل اعتمادی هستند. لذا استفاده از این ظرفیت به کشور در تحقق به اهداف و خدمت به مردم کمک قابل توجهی خواهد کرد