- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

ققنوس ۱۹ ضمیمه هفته نامه بیرمی، ویژه مانا آقایی منتشر شد

ققنوس ۱۹، ویژه ی مانا آقایی منتشر شد

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمایذ جامعه مدنی جنوب ایران، شماره نوزدهم نشریه ققنوس با موضوع شناخت شاعرانگی مانا آقایی با سردبیری رضا شبانکاره  بر روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی در استان بوشهر در دسترس قرار گرفت.
در این شماره ققنوس مطالبی از فرشید حاجی زاده، رضا شبانکاره، مصطفا فخرایی، محمد قائدی، افسانه نجومی و مانا آقایی می خوانیم.
در این شماره، فرشید حاجی زاده در مقاله ای با عنوان”مرغ مهاجر جنوبگان” به بررسی دفترهای سه گانه ی آقایی می پردازد. سپس مصطفا فخرایی در مقاله ای با عنوان “زیباشناسی رنج” دفتر شعر “عیسی بن خودم” را مورد واکاوی قرار داده است. محمد قائدی در مقاله ای با نام “یک مساله عمومی متفاوط” کتاب دیگری از آقایی با عنوان”مرگ اگر لب های تو را داشت” را نقد و بررسی نموده و در آخرین مقاله نیز، افسانه نجومی، گزیده شعرهای آقایی را در مقاله ای با نام “چه کسی صدای شهرزاد را می شنود” به نقد نشسته است.

یادآوری می شود مانا آقایی در شهریورماه ۱۳۵۲ در بندر بوشهر به دنیا آمد و در خانواده‌ای فرهنگی با پدری شاعر (شیرزاد آقایی) پرورش یافت. از وی تاکنون دفتر شعرهای «مرگ اگر لب‌های تو را داشت» (۱۳۸۲)، «من عیسی بن خودم» (۱۳۸۶)، «زمستان معشوق من است» (۱۳۹۱) و آثار پژوهشی «فرهنگ نویسندگان ایرانى در سوئد» (به زبان سوئدی) (۱۳۸۱) و «کتابشناسى شعر زنان ایران از ۱۳۲۰ تا ۱۳۸۳» (۱۳۸۶) منتشر شده است.
نشریه ققنوس به مدیر مسئولی یونس جعفری و سردبیری رضا شبانکاره در استان بوشهر منتشر می شود.

ققنوس تا کنون ویژه نامه های محمد بیابانی، سعید مهیمنی، علی باباچاهی، لیلی گله داران، زری شاه حسینی در حوزه شعر و ویژه نامه های صادق چوبک، رسول پرویزی، محمدرضا صفدری و محسن شریف در حوزه ی داستان را منتشر کرده است. فایل ویژه نامه را در زیر دانلود نمایید:

ghoghnus 19