- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

متن سخنرانی نورا کنعانی؛ قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش در چهارمین کنگره حزب

 

متن سخنرانی نورا کنعانی؛ قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش در چهارمین کنگره حزب

منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمت شکری واجب

با لطف و عنایت پروردگار در هم زمانی و همنوایی بهار طبیعت با بهار قرآن (رمضان ) ،  جمعیت زنان مسلمان نواندیش چهارمین کنگره سراسری و ششمین مجمع عادی و فوق العاده خود را با وجود جولان نفس گیر  ویروس کرونا  به صورت مجازی ،‌ امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی  مصادف با سوم رمضان ۱۴۴۲ هجری قمری  برگزار میکند .

 

  این کنگره که با هدف اجرای مفاد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تشکیل گردیده ، همچنین  تاکیدی است بر تجدید میثاق با  اصول و آرمانهای بنیادین جمعیت زنان مسلمان نواندیش .

حفظ کیان کشور ، تاکید بر اجرای قانون اساسی ، اولویت منافع ملی ، اصلاح طلبی ، همراهی با جامعه و بدنه اجتماعی ، پیگیری حقوق زنان در ابعاد مختلف ، از جمله  مواردی است که جمعیت زنان مسلمان نواندیش از آغاز به کار خود از سال ۱۳۸۶ تا به امروز همواره بر آن تاکید داشته و سعی و توان خود را برای اجرای این اصول در چهارچوب قوانین کشوری و توانایی حزبی  به کار برده است  .

 

 این کنگره با مشارکت فعال ۲۶ شعبه استانی جمعیت زنان  از سراسر کشور و با حضور بیش از ۷۵۰ تن از اعضا  بطور آنلاین  برگزار می شود .

 

در این کنگره تصویب اصلاحات مرامنامه و اساسنامه جمعیت زنان را همراه با انتخاب اعضای جدید  شورای مرکزی و هیئت بازرسی خواهیم داشت .

سخنران این کنگره خانم آذر منصوری قائم مقام محترم حزب اتحاد ملت ایران و سخنگوی جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز) می باشند    .

لازم به ذکر است که برگزاری این کنگره حاصل همراهی اعضای این حزب فراگیر ملی و هیئت اجرایی است که همدلانه برای هر چه بهتر شدن این کنگره تلاش کرده اند .

جهت قدردانی از زحمات این عزیزان که در این وضعیت مجدانه حضور داشتند ذکر نامشان ضروری است : خانمها ، ساجده کیانوش راد (مسئول کمیته استانها)  ، الهام ملک زاده (معاونت اجرایی جمعیت )  ، منیره شجاعی (مسئول کمیته مالی ) و دیگر عزیزانی خصوصا از استانها که همدلانه همراهمان بودند .

هر چند در احزاب و فعالیت های سیاسی ،  مشکلات برای زنان مضاعف و دو چندان است و راه پیش رو همچنان سنگلاخ ، اما همواره به این باور بوده و هستیم  که :

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست