- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

انتشار ده کتاب از نویسندگان دشتستانی توسط انتشارات “هامون نو” در سال جاری

به مناسبت رونمایی بزرگ کتاب نویسندگان دشتستانی:
انتشارات “هامون نو” در سال جاری، ده کتاب نویسندگان دشتستانی را چاپ و نشر داده است


به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، انتشارات “هامون نو” در رونمایی بزرگ کتاب نویسندگان دشتستانی در سال ۱۴۰۰ با چاپ و نشر ده کتاب مشارکتی فعال دارد.

 


اسماعیل حسام مقدم؛ مدیر انتشارات “هامون نو” گفت: انتشارات “هامون نو” (مدرسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی جنوب ایران)، در راستای تلاش های فرهنگی و اجتماعی خود در طول یک سال اخیر، کتاب های متعددی را از نویسندگان در سطح ملی، محلی (استان بوشهر و شهرستان دشتستان) به چاپ رسانده است که از آن کتب منتشره، ده کتاب مربوط به نویسندگان زاده شهرستان دشتستان می باشد که شامل کتاب هایی از قبیل: از “توژستان دیروز تا دشتستان امروز” اثر محمدباقر (حسین) برازجانی، “جستارهای سبز” اثر حسین دلشب، “درخت؛ منظومه ای زیست محیطی برای کودکان” اثر سید جعفر حمیدی (با مقدمه حسین دلشب)، مجموعه داستان “تابش بی خواهش” اثر فریده فهیمی، “فراداستان” (همرازی با خدایگان ادبیات) اثر علی آتشی، “جستارهایی جامعه شناختی پیرامون دین و جامعه” اثر سید ابراهیم مساوات، “در جستجوی جامعه مدنی” اثر رضا شبانکاره، “ناجنبش زنان؛ خیزش آرام زنان جنوب” اثر مهدیه امیری، “برساخت سوژه در وبلاگستان فارسی” اثر اسماعیل حسام مقدم و “عصرانه فرهنگی هامون” اثر اسماعیل حسام مقدم و مهدیه امیری(با مقدمه اکبر صابری) می باشد.

 


اسفندیار فتحی؛ رییس انجمن اهل قلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان و دبیر اجرایی مراسم رونمایی بزرگ کتاب نویسندگان دشتستان درباره این رویداد فرهنگی گفت: طرح رونمایی از کتب نویسندگان دشتستانی، طرحی در راستای پروژه پیشنهادی برازجان؛ پایتخت کتاب ایران بوده که شش سال قبل از طرف انجمن اهل قلم به نهادهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان دشتستان ارایه شده که در طول شش سال گذشته به طور مداوم و سالیانه( به جز سال ۹۹ به دلیل پاندمی کرونا) برگزار گردیده است.
وی افزود: این مراسم که با استقبال گسترده فرهنگ دوستان در سراسر استان مواجه شده است شامل تقدیر و قدردانی از نویسندگان دشتستانی است که کتابهای خود را در طول یکسال(از ۲۴آبان هرسال تا سال آینده) به چاپ و نشر رسانده اند. در سال کنونی در این مراسم رونمایی که با حضور ۶۳نویسنده دشتستانی همراه است، بیش از صد عنوان کتاب رونمایی خواهد شد. هرچند که در دوره‌های گذشته با روند کاهشی نویسندگان و آثارشان مواجه بوده ایم اما در سال کنونی با رخداد فرهنگی بزرگی همراه و هم نفس هستیم که از نویسندگان برجسته ای تقدیر و از کتب ارزشمندی رونمایی خواهد شد.


شایان ذکر است که مراسم رونمایی بزرگ کتاب نویسندگان دشتستانی (۱۴۰۰) با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان در روز پنج شنبه، چهارم آذر ماه در ساعت ۱۵ و در مجتمع فرهنگی شهید شاهینی برازجان (تالار هنر) برگزار می شود. حضور علاقمندان در این مراسم آزاد می باشد.