- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

انتشار جامعه‌شناسی مردم‌مدار ارگانیک در ایران (سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰) اثر سیامک زندرضوی

جامعه‌شناسی مردم مدار ارگانیک در ایران (سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰) اثر سیامک زندرضوی منتشر شد

 

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، کتاب جامعه‌شناسی مردم مدار ارگانیک در ایران (سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰) اثر سیامک زندرضوی توسط انتشارات هامون نو در ۱۸۶ صفحه و قطع وزیری و با قیمت ۷۰هزارتومان منتشر شد.

 

 

دکتر سیامک زندرضوی؛ جامعه شناس و استادیار بازنشسته گروه علوم اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان و رییس کمیته دفاتر استانی و دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران می باشد که سالهاست در حوزه جامعه شناسی مردم مدار در ایران فعالیت علمی و میدانی صورت می بخشد. ایشان عضو هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران در دو دوره اخیر این انجمن می باشد و در سال ۱۴۰۰ برنده جایزه ترویج علم در ایران گردیده است.

 

 

باهم بخشی از مقدمه این کتاب را می خوانیم: جامعهشناسی مردم‌مدار عرصه‌ای از دانش جامعه‌شناسی است که هدفش حضور مؤثر جامعهشناسان در کنار گروه‌های شناخته‌شده‌ای از مردم است، آن‌هم در زمانه‌ای که حکومت و بازار در اتحادی نوشته و نانوشته زندگی را برای اکثریت شهروندان، دشوار و دشوارتر میسازند و امنیت شغلی‌شان را از میان می‌برند. روزانه قدرت خریدشان را کاهش می‌دهند. فرزندانشان را از آموزش باکیفیت، مجانی و در دسترس محروم میسازند، با اقدامات منفعت طلبانه وغیرعلمی محیط زیستشان را به نابودی میکشانندو دست آخر امید به یک دنیای بهتر و عادلانهتر را مخدوش ساخته و چشمانداز آینده را تیره و تار می‌نمایند. در چنین شرایطی هدف جامعهشناسی مردممدار این است که بکوشد هر گروه‌ معینی از مردم با کمک بینش جامعهشناسانه، تسهیل‌گری اجتماعی، انجام پژوهش‌های مشارکتی و به کارگیری اصول گفت‌و‌گوی موثر، صدای خودشان را بیابند و بلند کنند. از سوی دیگر متشکل شوند و روش‌های مناسبی را برای پیگیری مطالباتشان بیابند و اقدام نمایند.

 

 

با استناد به تأکید استاد فقیدم زندهیاد منوچهر راد که «علم در انتقاد می‌روید» و یادآوری این نکته از ارل ببی که تأکید داشت جامعه‌شناسی دانشی است که «زمانش فرارسیده است»، امید دارم نگارش اول این مجموعه در اجتماع علمی و خارج آن، مورد بررسی انتقادی قرار گیرد.

 

خرید نسخه الکترونیک کتاب جامعه شناسی مردم مدار ارگانیک در فیدیبو (لینک)