- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

انتشار کتاب راه شاهی و راه آهن بوشهر-برازجان توسط هامون نو

توسط انتشارات هامون نو منتشر شد:
کتاب راه شاهی و راه آهن بوشهر-برازجان اثر سیدقاسم یاحسینی و ترجمه سیده فاطمه یاحسینی

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، کتاب “راه شاهی و راه آهن بوشهر-برازجان” اثر سیدقاسم یاحسینی و ترجمه سیده فاطمه یاحسینی، توسط انتشارات هامون نو در خرداد ۱۴۰۱ منتشر گردید.

بخشی از مقدمه: چند سالی است در کنار طرحها و پروژه های متعددی که دارم، از دغدغه هایم پرداختن به تاریخ جنگ جهانی اول در جنوب ایران و روشن کردن زوایای مختلف و متعدد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و البته میلیتاریستی و نظامی آن است. آرزویم نوشتن یک تاریخ کامل و مفصل تحلیلی در این باره است که به دلیل عدم پشتبانی مادی و گرفتاری در انجام طرحهای مطالعاتی دیگر، هنوز در ابتدای راه هستم و به یک معنا، کار خاصی در این زمینه انجام نداده ام!
البته در این راستا، خوشبختانه توفیقات چندی نصیبم شده که از جملۀ آنها تحقیق و پژوهش کتابی با عنوان «مدرنیته و جنگ جهانی اول در بوشهر» است. فصلی از آن کتاب به موضوع راه آهن نظامی انگلیسیها در اواخر جنگ جهانی اول از بوشهر به برازجان اختصاص یافته است. آن کتاب، بنا به دلایلی هنوز قابل چاپ و انتشار نیست. اما چندی پیش تصمیم گرفتم آن فصل را همراه با یک مقاله مهم دیگر، در قالب یک کتاب منتشر کنم.

این کتاب در ۱۵۰ صفحه و با قیمت شصت هزارتومان در خردادماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

 

خرید نسخه الکترونیکی کتاب راه شاهی و را آهن بوشهر-برازجان در فیدیبو (لینک)