- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

یک دهه از عصرانه فرهنگی هامون گذشت

یک دهه از عصرانه فرهنگی هامون گذشت

 

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، امروز ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ همزمان شده با دهمین سال برگزاری نشستهای هفتگی عصرانه فرهنگی هامون که از هیجدهم تیرماه ۱۳۹۲ آغاز شد و با اجرای ۸۸ نشست در نوروز ۱۳۹۴ به کار خود پایان داد.

عصرانه فرهنگی هامون به عنوان اجتماعی گفتمانی به موضوعات متنوع و متعددی در زمینه های علوم انسانی و هنر می پرداخت. این نشست ها به صورت هفتگی هر سه شنبه در دفتر هفته نامه اتحادجنوب (شهرستان دشتستان- شهر برازجان) برگزار می شد.

روش و اسلوب اجرای این نشست ها، به صورت فصلی ، هر هفته موضوع و ارائه دهنده مشخص می گردید و طی دعوتنامه ای که در عرصه عمومی منتشر می شد، عموم شهروندان استان بوشهر را نسبت به برگزاری منظم و منسجم عصرانه های فرهنگی هامون مطلع می ساخت. ازهمین رو در این نشست ها مخاطبین گسترده ای از سراسر استان بوشهر و استانهای همجوار مانند فارس و خوزستان در عصرانه فرهنگی هامون شرکت می نمودند.

پس از پایان عصرانه فرهنگی هامون، دو اثر توسط انتشارات هامون نو و سالنامه ارغنون هامون درباره این نشست ها منتشر گردید:

 

 

کتاب عصرانه فرهنگی هامون / به نگارش اسماعیل حسام مقدم و مهدیه امیری دشتی / با مقدمه ای از اکبر صابری / انتشارات هامون نو / قطع وزیری/ ۴۰۰ صفحه / تابستان ۱۴۰۰  (نقاشی طرح جلد از ارغنون حسام مقدم)

 

 

سالنامه ارغنون هامون / شماره ۵ / بهار ۱۴۰۱ / با صاحب امتیازی مهدیه امیری دشتی / با مدیرمسوولی اسماعیل حسام مقدم / قطع وزیری / ۳۹۰ صفحه

در برگزاری عصرانه های فرهنگی هامون، علاوه بر اهتمام جدی اعضای گروه مطبوعاتی و انتشاراتی هامون (اسماعیل حسام مقدم، مهدیه امیری دشتی، رضا شبانکاره و قاسم تنگسیرنژاد)، حمایتهای جدی اکبر صابری و اعضای هیات تحریریه هفته نامه اتحاد جنوب نیز بسیار راهگشا و تاثیرگذار بود. همچنین گروه های فعال اجتماعی مانند دوستداران دشتستان، خانه فرهنگ دشتستان، کانون شهروندان پویا و…. در اجرای هرچه بهتر این نشست ها بسیار یاری رسان بودند.

مطالبی درباره عصرانه فرهنگی هامون (لینک)