- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

مهمترین بخش نهی از منکر نهی از ستم حاکم به جامعه است | دکتر سیدمحمدمهدی جعفری

دکتر سیدمحمدمهدی جعفری در جلسه قرآنی دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز:
 
مهمترین بخش نهی از منکر نهی از ستم حاکم به جامعه است
 

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران و به نقل از پایگاه خبری اتحادخبر، در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان که از لیالی موکد قدر است، استاد دکتر سید محمدمهدی جعفری نهج البلاغه پژوه برجسته کشور درجمع دشتستانی ها واستان بوشهری های ساکن شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.

دراین نشست که جمعی از اساتید دانشگاه و دبیران و فرهنگیان حضور داشتند دکتر جعفری به نحوه قصاص ابن ملجم و عدالت امام علی علیه السلام پرداخته  و با اشاره به وصیت  نامه آن حضرت گفتند: امام علی بر نظم و تقوای الهی تاکید داشتند و فرمودند خدا را در همه احوال در نظر داشته باشید.

این مفسر نهج البلاغه افزودند: امام علی علیه السلام در مورد یتیمان بسیار تاکید داشتند زیرا اولین عامل بحران اجتماعی عدم تکریم ایتام است.

 سفارش درباره احترام همسایگان، برپایی حج و امربه معروف و نهی از منکر از دیگر سفارش های امیرالمؤمنین بوده است.


دکتر جعفری با اشاره به حقوق متقابل حاکم و مردم افزودند: مهمترین بخش نهی از منکر نهی از ستم حاکم به جامعه است. وی که برای دومین بار در ماه رمضان امسال در این جلسه قرآنی حضور پیدا کرده بود در پایان سخنرانی به سوالات حاضران پاسخ داد.

 گفتنی است که بیست و دومین سال تشکیل این جلسات قرآنی درماه مبارک رمضان با حضور دشتستانیها و استان بوشهری های ساکن شیراز در منزل حاج سید باقر موسوی یکی از فرهنگیان اهل سعدآباد برگزار شد.

 

منبع: اتحاد خبر (لینک)