- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

معرفی کانون و سایت فرهنگی چوک

“کانون فرهنگی چوک” درسال ۸۵ با نام “انجمن داستانی چوک” توسط عده ای جوان فعال شروع به کار کرد. ابتدا انجمن کوچک با حدود ۱۰ عضو فعال بود که این فعالیت ها را در وبلاگ این انجمن به ثبت می رساندند.
در ابتدا فعالیت این کانون فقط به داستان و داستان نویسی محدود می شد، اما رفته رفته فعالیت های آن گسترده تر شد و از حد و فضای محله و شهر فراتر رفت و با ورود به اینترنت توانست اعضایی از شهرهای مختلف داشته باشد. در سال ۱۳۸۹ مهدی رضایی دبیراین انجمن، ماهنامه ادبیات داستانی چوک را به صورت pdf منتشرکرد که به صورت رایگان در دسترس اهالی ادبیات داستانی قرار می گیرد. این ماهنامه بدون هیچ وقفه ای منتشر شده و در حال حاضر شماره ۳۹ آن در دسترس علاقمندان است. این ماهنامه همچنان ابتدای هر ماه منتشر می شود و برای فارسی زبان ارسال می شود. در ضمن از سایت کانون فرهنگی چوک به آدرس www.chouk.ir مطالب آن قابل دریافت است.
از شهریور ماه سال ۹۰ این انجمن فعالیت خود را به صورت گسترده‌تر و با عنوان “کانون فرهنگی” آغاز کرد وبرای ادامه فعالیت، سایت کانون فرهنگی چوک نیز طراحی و شروع به کار کرد و فعالیت های آن به دو بخش شعر و داستان افزایش یافت و هر بخش نیز دارای بخش های مختلفی اعم از آثار اعضا، ترجمه و آثار زبان اصلی را داراست.
درطی این سال‌ها اعضای انجمن نزدیک به ۳۵ اثر منتشرکرده‌اند و در بیش از ۲۵ جشنواره و جایزه ادبی حائز مقام شده‌اند. و از ابتدای سال ۹۲ آکادمی داستان نویسی کانون فرهنگی چوک نیز راه اندازی شد که سومین دوره آن در حال اجراست. در حال حاضر این کانون دارای هفتاد عضور رسمی می باشد که در بخش شعر و داستان فعالیت می کنند. “کانون فرهنگی چوک” متعلق به هیچ سازمان، دسته، نهاد، گروه ویا حزب خاصی نیست و برخاسته از تلاش عده‌ای جوان دوستدار ادبیات است که قصد دارند برای اعتلای فرهنگ و ادبیات کشور تلاش کنند و انگیزه‌ای برای اعضا و دیگران بیافرینند.
علاقمندان می توانند آثار شعر و داستانی، یا مقالات و مطالب ادبی خود را برای این کانون ارسال کنند.