- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

گریستن بر مظلومیت خویش

بیانیه انجمن هامون ایران درباره زلزله برازجان
فاجعه همواره وقایع پنهان را آشکار می کند. این بار در سالگرد «سیل»، «زلزله» بار دیگر پرده از سستی های موجود – ولی پنهان- برداشت. دشتستان مانند خانه ای بر روی آب با اندک لرزشی فرو می ریزد. با هر ویرانی عملکرد مسئولان و نهاد های مسئول بدون اغراق عیان می شود. اما این بار بیش از هر چیزی مظلومیت مردم دشتستان عیان گشت … هنوز صدای گریه ی حادثه دیدگان –که بر مظلومیت خود می گریند- به گوش می رسد.
ماجرای بیمارستان تازه تاسیس بدون شک کمتر از اصل فاجعه نبود. انجمن هامون ایران حادثه بیمارستان شهید گنجی را به شدت محکوم می کند، از استاندار و سایر مسئولین ذیربط می خواهد در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد. همچنین این انجمن از کلیه نهاد های مدنی ، مستقل و رسانه ها می خواهد نسبت به پیگیری این مسئله اهتمام جدی بورزند.
انجمن هامون ایران ضمن ابراز همدردی با کلیه حادثه دیدگان، بار دیگر از حضور رییس جمهور محترم در مناطق زلزله قدردانی کرده و اعتراض خود را نسبت به برنامه ریزی ناصحیح این سفر اعلام می دارد. برخورد امنیتی استاندار بیشتر به برخورد با یک حادثه تروریستی شبیه است تا یک بلای طبیعی. جلوگیری از مصاحبه مسئولان و سانسور اخبار و اطلاعات بی شک از اعتماد مردم می کاهد و بر هراس آن ها می افزاید. این موضوع هرگز قابل قبول نیست.
انجمن هامون ایران وظیفه خود می داند، نسبت به پیگیری مشکلات حادثه دیدگان این فاجعه نهایت تلاش خود را کرده و وقایع را به اطلاع عموم برساند. در پایان از کلیه مسئولان و نهادهای مدنی می خواهیم همواره بکوشند تا عزیزان حادثه دیده فراموش نشوند.