- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

استان بوشهر در هجوم ریزگردها در گفتگو با دکتر حسین دلشب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر
ریزگردها، هوای بوشهر را ناسالم کرد
حسین دلشب گفت: میانگین ذرات معلق درهوا ناشی از ریزگردها درشهر بوشهر ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است که این شاخص از نظر وضعیت کیفیت هوا درشرایط ناسالم قرار دارد.

حسین دلشب روز سه شنبه درگفت وگویی افزود: شرایط جوی و وزیدن باد از سمت جنوب به شمال در چند روز اخیر باعث شده تا ورود ریزگردها از سمت استان خوزستان به بوشهر کمتر باشد.

وی یادآورشد: با این وجود ریزگردهای با منشا محلی و منطقه ای کیفیت هوای مناطق مختلف استان بوشهر را در روزهای اخیر با مشکل روبرو کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: روز گذشته میزان ذرات معلق در هوای بوشهر به ۲۲۷ میکروگرم بر متر مکعب نیز رسید.

دلشب ادامه داد: از نظر استانداردهای بهداشت جهانی وجود ریزگردها از صفر تا ۵۰ خوب ، از ۵۱ تا ۱۰۰ متوسط و از ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس از جمله بیماران قلبی و عروقی ، کودکان و افراد کهن سال تعیین شده است.

وی گفت: هم اینک میانگین ریزگردها در هوای عسلویه نیز ۱۸۱ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

فرماندار دشتی از توابع استان بوشهر نیز گفت: بدلیل ریزگردها و طوفان شدید برای حفظ سلامتی دانش آموزان ،مدارس همه مقاطع تحصیلی بخش کاکی در نوبت عصر روز جاری تعطیل است.

غلامرضا مهرجو افزود: چهار هزارو ۳۰۰ دانش آموز در ۴۵ مدرسه در پایه های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه نوبت اول و دوم در بخش کاکی در حال فراگیری درس هستند.

وی یادآورشد: واقع شدن بخش کاکی در منطقه بیابانی باعث شده تا ریزگردهای محلی و منطقه ای بر نامطلوب شدن کیفیت هوای این بخش تاثیر زیادی داشته باشد.