- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

آقای فانی کاش وزیر نمی شدید!

نقدی به عملکرد وزیر آموزش و پرورش در عزل مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر؛
آقای فانی کاش وزیر نمی شد

اکبر صابری

طبق آنچه شنیده شده است علت عزل مدیر کل اصلاح طلب آموزش و پرورش استان بوشهر فشار امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر بوده است. چنانچه این خبر صحت داشته باشد که وزیر آموزش و پرورش برای بقای خود مدیر کلش را قربانی کرده است؛ باید به حال این وزیر و دولت روحانی گریست! آقای فانی معامله ای کردید دوسر باخت! و یک تذکر به نماینده عالی دولت در…
آقای فانی کاش وزیر نمی شدید!

عزل جناب حصیری از مدیر کلی آموزش و پرورش استان بوشهر – سه شنبه ۲۸ بهمن ماه – خبری بود که بازتاب های متفاوتی را در این استان ایجاد کرد.

طبق آنچه شنیده شده است علت اصلی عزل مدیر کل اصلاح طلب آموزش و پرورش استان بوشهر فشار نمایندگان اصولگرا و بطور مشخص امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر بوده است.

چنانچه این خبر صحت داشته باشد که وزیر آموزش و پرورش برای بقای خود مدیر کلش را قربانی کرده است؛ باید به حال این وزیر و دولت روحانی گریست!

ما دولت دکتر روحانی را دولت اخلاق می دانیم و انتظار داشتیم کابینه دولت تدبیر و امید نیز مانند رییس جمهور به عهدشان با مردم وفادار باشند؛ عهدی بر مبنای “حرکت در مسیر قانونگرایی و اخلاق”.

در عزل جناب حصیری نه اخلاق رعایت شد و نه قانونگرایی!

قربانی کردن مدیر کل برای ابقاء وزیر در هر وزارتخانه ای اگر پذیرفتنی باشد – که نیست – در وزارت آموزش و پرورش که درس اخلاق و جوانمردی به فرزندان این مرز و بوم می دهد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

آقای فانی؛ در عزل نامعقول مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نه تدبیر بود و نه اخلاق!

جناب وزیر، این اقدام شما کور سوی امید در این وزارتخانه را به یاس و ناامیدی مبدل کرد.

جناب فانی دنیا و ما فی ها برای هیچکس مانا نبوده است؛ همه فانی اند؛ میز وزارت نیز برای شما ابدی نخواهد بود؛ کاش به جای تحقیر دولت و طرفداران دولت در مقابل زیاده خواهی های غیر قانونی بعضی نمایندگان شکست خورده در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ، راه عزتمندانه “فرجی دانا” را در پیش می گرفتید و محبوب قلوب میلیونها ایرانی می شدید.

جناب فانی می دانید با این شاهکارتان چقدر مایه سرشکستگی همکاران فرهنگی اتان در استان بوشهر شده اید؟!

جناب وزیر حتی اگر توجیه اتان مصلحت کابینه باشد و نه تلاش برای بقای فانی در پست وزارت؛ باز مردم از شما نخواهند پذیرفت.

آقای فانی؛ مردم و بخصوص فرهنگیان کشور از سالها معاونت شما در وزارت آموزش و پرورش، خاطره مثبت و موفقی داشتند که با عملکرد ضعیفتان آن همه سوابق درخشان را نیز نابود کردید. آقای فانی کاش وزیر نمی شدید!

جناب فانی؛ شما حامیان دولت روحانی را به مخالفان دولت تدبیر و امید فروختید. آقای وزیر؛ شما وزیر دولت روحانی هستید نه وزیر آقای جلیلی که مردم در انتخابات ۲۴ خرداد به ایشان نه گفتند.

آقای فانی معامله ای کردید دوسر باخت! شاید با امتیازات سنگینی که به مخالفان خود در مجلس داده اید از استیضاح نجات یابید؛ ولی یقین بدانید اکنون در پیشگاه ملت فهیم و نکته سنج ایران استیضاح شده اید.

آقای فانی؛ در آزمون سیاست و اخلاق مردود شدید!

و در پایان دو درخواست از نماینده عالی دولت در استان بوشهر؛

جناب آقای سالاری ؛ تا آنجا که می دانم در عزل آقای حصیری با جنابعالی هماهنگ نشده بود و با این برخورد وزیر نیز موافق نبوده اید؛ لیکن مردم استان و بویژه فرهنگیان دو انتظار خاص از حضرتعالی دارند:

۱. انتصاب مدیر کل جدید باید همراه و همفکر دولت تدبیر و هم اندیش اکثریت مردمی باشد که به دکتر روحانی رای داده اند.

۲. بعد از عزل آقای حصیری؛ تیغ تیز زیاده خواهان متوجه رئیسان آموزش و پرورش دشتستان و سعدآباد شده است، چنانچه در این مهم کوتاهی انجام شود و مدیران همفکر دولت در این دو منطقه عزل شوند، حامیان دولت هرگز متولیان استان را نخواهند بخشید.