- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

مدیر هامون؛ سومین چهره رسانه ای استان بوشهر

از روزهای آغازین سال ۱۳۹۴ اولین نظر سنجی در مورد انتخاب رسانه ای ترین شخصیت استان سال ۹۳ در سایت خبری «ب» قرار داده شد. برای این موضوع پس از بررسی افراد و شخصیت های متفاوت با تاثیر گذاری منفی و مثبت در سطوح مختلف استان در نهایت ۱۲ شخصیت انتخاب و به نظر سنجی گذاشته شد. در این نظر سنجی اسماعیل حسام مقدم؛ مدیر مسئول سایت هامون ایران سومین چهره رسانه ای تاثیرگذار در استان بوشهر از سوی مخاطبین انتخاب گردید. نکته ی دیگری که در کنار این موضوع می توان به آن اشاره نمود این است که انجمن هامون در سال گذشته به عنوان سومین  انجمن محبوب در حوزه زیست محیطی کشور انتخاب گردیده بود.

محسن شریفیان نوازنده و سرپرست گروه موسیقی محلی  لیان در نهایت مطرح ترین و رسانه ای ترین شخصیت بوشهر به انتخاب بازدیدکنندگان سایت «ب» معرفی گردید. توجه و علاقه مردم بوشهر به موسیقی و آیین سنتی خود و حوزه فرهنگ نشان از رای بالا به محسن شریفیان است. پس از شریفیان حاج ادریس حاجی پور که پرونده مضاربه صوری وی و درگیری تعداد کثیری از جامعه شهری بوشهر با این موضوع موجب توجه کاربران قرار گرفت و نفر دوم نظر سنجی گردید. اسماعیل حسام مقدم فعال مدنی و موسس و عضو انجمن هامون نفر سوم نظر سنجی گردید. به نظر می آید فعالیت مدنی و انجمن های غیر دولتی نیز مورد اقبال مردم قرار گرفته اند و این موضع نوید بخش توسعه و تقویت جامعه مدنی بوشهر است.

*نمایش عدد صفر در نتیجه نظر سنجی به معنای کمتر از ۱ درصد آرا می باشد نه بدون رای

اول: محسن شریفیان متولد ١٣۵۴ در بندر بوشهر است. مدرک تحصیلی او لیسانس پژوهشگری در رشته علوم اجتماعی و معادل فوق لیسانس موسیقی از وزارت علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی فعالیت موسیقایی خود را با تاسیس گروه لیان در سال ١٣٧٢ آغاز نمود. شریفیان از سال ۱۳۷۴ با چاپ اولین مقاله خود در هفته نامه “آینه جنوب” پژوهش در موسیقی بوشهر را آغاز نمود و تاکنون مقاله‌های مختلفی را به چاپ رسانده است.

وی تا‌کنون در جشنواره های موسیقی، موفق به کسب ۷ عنوان برتر تکنوازی گردیده و آثار او نیز سه بار به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است. اهل ماتم (ماهور ١٣٩١) دینگو مارو (ایران گام ١٣٩٣) دو آلبوم اخیر او می باشد.

محسن شریفیان در سال ۹۳ بعد از شانزده سال توانست مجوز اجرای کنسرت را در شهر خود بوشهر بگیرد، اما این آغازگر ماجرای لغوکنسرت و آشوب توسط دلواپسان بوشهری بود، هرچند با حمایت مسوولین ارشد استانی یک سانس از این کنسرت برگزار شد ولی این عمل عده ای از مخالفین، باعث برانگیختن خشم مردم بوشهر نسبت به اقدامات غیر قانونی این افراد شد.

دوم: ادریس حاجی پور معورف به حاج ادریس، نفر نفر اول پرونده مضاربه صوری در بوشهر که در بهار ۹۳ توانست برای مدت ها تیتر یک خبرهای اقتصادی استان باشد، او با دریافت سرمایه و پول از مردم بوشهر و پرداخت سودهای کلان به آنها فعالیت اقتصادی را طی چند سال ایجاد کرده بود. رو آوردن مردم بوشهر و به خصوص جوانان به این نوع کسب درآمد خود یک معضل برای این شهر به حساب آمد. مراجعین مربوط به این پرونده بالغ بر هشت هزار نفر بوده اند که این خود رقم بی نظیری برای یک پرونده است. افرادی که می خواستند ره صد ساله را یک شبه طی کنند با دستگیری حاج ادریس حاجی پور امیدهایشان و همچنین پول هایشان هر دو به باد رفت…

سوم: اسماعیل حسام مقدم متولد ۱۳۶۲- برازجان، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه کاشان، مدرس انسان شناسی، جامعه شناسی و فرهنگ شناسی در دانشگاه های استان بوشهر، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی استان بوشهر از سال ۱۳۸۰ عضو هیئت موسس “انجمن هامون ایران” (NGO) ، عضو شورای نویسندگان “هامون” در مطبوعات استان بوشهر، عضو پیوسته “انجمن جامعه شناسی ایران”(دانشگاه تهران) از سال ۱۳۹۰، عضو پیوسته “انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات”(دانشگاه تهران) از سال ۱۳۸۹، عضو وابسته “انجمن انسان شناسی ایران”(دانشگاه تهران) از سال ۱۳۹۰ ، او و دوستانش توانستند در طول دو سال با راه اندازی انجمن هامون ایران جلسات متعدد و پیوسته گفت و گو در حوزه های مختلفی مانند فرهنگ مدنی، اندیشه مدنی، ادبیات و هنر و جامعه مدنی داشته باشند که هر کدام از این بندها خود عنوان های دیگر را در بر می گیرد، مانند جامعه مدنی که شامل؛ تشکل های غیردولتی، خانواده و خویشاوندی، روستاییان و عشایر، جوانان و نوجوانان، حاشیه نشینان، دانشگاهیان، سالمندان، اقلیت ها، مهاجرین، معلولین، اصناف، احزاب، شهر، بازار، زنان می باشد. همچنین توانستند پروندهای زیادی در حوزه ها مختلف در مطبوعات و رسانه های استان بوشهر منتشر کنند که بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است، گفتمان هامون اینک به یک گفتمان شاخص در جنوب تبدیل شده است که حاصل سال ها کار و پیگیری اسماعیل حسام مقدم و دوستان او در هامون است.