- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

تاسیس دفترپلنگ ایرانی دراستان بوشهر باحمایت اداره کل محیط زیست،شرکت سیمان دشتستان

روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر : دفتر پلنگ ایرانی در بوشهر آغاز به کار کرددفتر حفاظت مشارکتی پلنگ ایرانی در بخش اِرَم استان بوشهر افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، امروز طی آیینی با حضور بخشدار ، تشکلات مردم نهاد و مسئولین بخش ارم و تعدادی از روسای محیط زیست استان، دفتر حفاظت مشارکتی از پلنگ ایرانی درشهر تنگ ارم افتتاح و رسما کار حفاظت از این گونه منحصر به فرد بصورت جدی در بخش ارم آغاز شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، امروز طی آیینی با حضور بخشدار ، تشکلات مردم نهاد و مسئولین بخش ارم و تعدادی از روسای محیط زیست استان، دفتر حفاظت مشارکتی از پلنگ ایرانی درشهر تنگ ارم افتتاح و رسما کار حفاظت از این گونه منحصر به فرد بصورت جدی در بخش ارم آغاز شد.

تاسیس دفترپلنگ ایرانی دراستان بوشهر باحمایت اداره کل حفاظت محیط زیست،شرکت سیمان دشتستان وبخشداری ارم دشتستان انجام شده است

صانعی رییس مرکز مطالعات پلنگ آسیایی ضمن تشکر از استقبال گرم مردم بخش ارم و حمایتهای محیط زیست استان بوشهر در اجرایی شدن این پروژه مهم و بزرگ ابراز گفت: این پروژه بزودی به نتایج مثبت و دلخواه خواهد رسید و به عنوان پروژه ای کشوری مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به ماهیت اجتماع محوری این طرح تصریح کرد : در این طرح که با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست وشرکت سیمان دشتستان اجرایی گردیده است، بنا داریم جوامع محلی پیرامون زیستگاه پلنگ را جهت استفاده متقابل از زیستگاه و نحوه حضور در زیستگاه پلنگ آموزش داده و ضمن آن برآوردی از حیات وحش موجود در این منطقه بدست آوریم .

بنابراین گزارش، حسین دلشب با اشاره به اینکه وجود این دفتر برای منطقه بسیار ضروری بود، افزود: امروز خوشحال هستیم که می بینیم با حضور و تلاش فعالان و دوستداران محیط زیست، با فرهنگ سازی مناسب حفاظت از انفال الهی بخش مهمی از دغدغه های اولیه و واجب مردم جامعه شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به اهمیت این گونه ی مهم حیات وحش ، و پس از مشاهده شور و شوق مردم بخش ارم برای حفاظت پلنگ آسیایی ، برای عمل به قولی که دادیم در جهت انجام مطالبات مردم تلاش بی وقفه ای را آغاز کردیم که با حمایت همه جانبه سازمان محیط زیست به نتیجه رسید و ان شالله در آینده نزدیک ، خبرهایی خوبی را درباره این گونه زیبا و مهم خواهیم شنید.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بومیان بخش ارم و جوامع محلی ، به اهداف حمایتی خود در قبال پلنگ ایرانی و زیستگاه پلنگ دست یابیم.

همچنین، دکتر صیادی بخشدار ارم ضمن تشکر از محیط زیست استان بوشهر آغاز این طرح را آغاز نجات محیط زیست بخش ارم دانست و از عزم جدی مردم و مسئولین بخش ارم برای همکاری با محیط زیست جهت احیاء گونه های حیات وحش خصوصا پلنگ ایرانی و زیستگاههای این بخش خبر داد و گفت : با توجه به عنایت ویژه دولت تدبیروامید به مقوله محیط زیست و حفاظت از آن ، به طور جد پیگیر استقرار این دفتر در بخش ارم بوده ایم و با همه مردم طبیعت دوست بخش ارم هم پیمان شده ایم که محیط زیستمان را احیاء و صحیح و سالم تحویل آیندگانمان دهیم.