- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

قضاوت زیست محیطی یک قاضی در استان بوشهر

حکم جالب قاضی بوشهری در قبال متخلفین موج تازه ای را در حفاظت از محیط زیست بوجود آورد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، صدور حکم جالب و منحصر به فرد قاضی بوشهری برای دو جوان که مرتکب تخلف محیط زیستی شدند موج تازه ای را در مسیر حفاظت از محیط زیست بوجود آورد.

حسین دلشب با اعلام این خبر گفت: قاضی دوستدار محیط زیست در این پرونده به جای صدور حکم زندان و جرائم مالی، حکمی محیط زیستی صادر نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: متخلفین این پرونده به برداشت ۲۰ کیلوگرم مرجان از سواحل بوشهر متهم شده اند و کیفر خواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر و اقرار متهمین در تمامی مراحل دادرسی اتهامات محرز و مسلم شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: امین اله ناصری قاضی پرونده باستناد ماده ۱ لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس و همچنین تصویب نامه بهای پروانه شکار و صید و بهای جانوران وحشی بجای صدور حکم زندان و جریمه نقدی دونفر متخلف را برای آشنایی بیشتر با چگونگی حفاظت محیط زیست و تنویر ذهن آنها در جهت مخرب بودن اقدامات انجام شده به پاکسازی سواحل بوشهر از میدان رئیسعلی دلواری تا گمرک، به مدت سه ماه در روزهای جمعه محکوم و جریمه کرد.

دلشب تاکید کرد: این اقدام به رای دادگاه با هماهنگی و نظارت کامل کلانتری شماره ۱۲ بوشهر و مامورین اداره حفاظت محیط زیست صادر و انجام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: رئیس شعبه ۱۰۴ کیفری بوشهر اداره حفاظت محیط زیست و کلانتری را موظف نمود هر هفته گزارش اقدامات انجام شده را به دادگاه ارائه نمایند.