- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

طرح حمایت از دلفین‌ها و لاک پشت‌های دریایی اجرا می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:
طرح حمایت از دلفین‌ها و لاک پشت‌های دریایی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکترحسین دلشب صبح چهارشنبه در دومین روز کارگاه آموزشی مشاوره فنی پاسخ زیست محیطی و سیاست هوشمندانه به تغییرات اقلیمی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که با حضور کارشناسانی از ایران و نروژ برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این کارگاه نقش بسیار مهمی در دستیابی به راه‌حل‌های مناسب در زمینه محیط زیست دارد.
وی با اشاره به حضور کارشناسان و متخصصین محیط زیست کشور نروژ در این کارگاه، ادامه داد: این کارگاه با همراهی و مشارکت سازمان محیط زیست و سازمان منطقه ویژه پارس برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: امروز طرح شناسایی الگوهای رفتاری دولفین گوژپشت در محدوده پارک دریایی ملی دیر نخیل ارائه شد.
وی بیان کرد: طرح حمایت از دلفین‌های دریایی از سال گذشته در شهرستان دیر در اطراف جزیره نخیلو و ام‌الگرم در حال انجام است و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.
دلشب بیان کرد: در قالب این طرح نسبت به آموزش جوامع محلی و به‌ویژه صیادان و دانش‌آموزان اقدام می‌شود چرا که این گروه‌ها اولین گروه‌هایی هستند که به گل نشستن و یا الگوهای رفتاری پستانداران دریایی را مشاهده می‌کنند.
وی افزود: طر‌ح‌های مهم دیگر نیز طرح حمایت از لاک‌پشتان دریایی و طرح حفاظت از پرستوهای دریایی است که در پارک ملی دریایی دیر نخیلو در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: این منطقه از نظر تنوع زیستی یکی از غنی‌ترین مناطق سواحل خلیج فارس است که پتانسیل ثبت در کنوانسیون بین‌المللی رامسر را دارد که به همین منظور معرفی شده است.