- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

اجرای طرح هوشیارسازی شهروند سبز

دکتر دلشب خبر داد: طرح هوشیارسازی شهروند سبز در استان بوشهر اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر دکترحسین دلشب از اجرای طرح هوشیارسازی شهروند سبز خبر داد. به گفته ی وی این طرح در قالب طرح امید اجتماعی قرار دارد که توسط استانداری بوشهر با ارگان های متعددی سازماندهی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اهمیت آموزش و توانمندسازی شهروندان در حوزه مفاهیم و آگاهی های زیست محیطی تاکید کرد: با توجه به بحرانهای زیست محیطی جهانی و به خصوص در منطقه خاورمیانه باید به آموزش زیست محیطی شهروندان در هر رده سنی اهتمام ورزید تا شهروندان، هرکدام به عنوان یک سازمان حفاظت محیط زیست عمل کنند.

حسین دلشب افزود: با توجه به اهمیت موضوع ، طرح هوشیارسازی شهروند سبز را در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تدوین و تنظیم نمودیم تا امکانی را برای گسترش دغدغه و آگاهی های زیست محیطی در سطح عموم شهروندان به وجود آوریم.

وی ادامه داد: به طور خاص در این طرح کارگاه هایی در ۳۷ شهر استان بوشهر تا پایان اسفندماه سال جاری برگزار خواهیم کرد که مدرسین این کارگاه ها از فعالان انجمن های زیست محیطی استان هستند و به آموزش مفاهیم و مسائل محیط زیست همان منطقه خواهند پرداخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: در اجرای این طرح مشاوران حوزه زنان، حوزه جوانان و تشکلهای غیردولتی فرمانداران هر شهرستان نیز حضور خواهند داشت.

حسین دلشب با اشاره به اینکه طرح امید اجتماعی یکی از طرح های نشاط آفرینی و مشارکت جویی است که استانداری بوشهر با همکاری پنج سازمان دولتی در استان بوشهر طراحی و راهبری نموده است تشریح کرد: افتتاح این طرح اول آذرماه سال جاری با حضور استاندار بوشهر و مدیران استانی در شهر بوشهر خواهد بود.