- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

طرح شهروندسبز؛ تحقق هر شهروند یک سازمان حفاظت محیط زیست است

دکتر دلشب خبر داد:
طرح شهروندسبز؛ تحقق هر شهروند یک سازمان حفاظت محیط زیست

دکتر حسین دلشب در حاشیه هفدهمین جلسه حلقه خوانش زیست محیطی بوشهر که به موضوع “هوای پاک” اختصاص داشت به بحثهایی درباره طرح بسیار راهگشا و قابل توجه “امید اجتماعی” در استان بوشهر پرداخت و نکاتی را درباب کارگاه های “شهروند سبز” که قرار هست زیرمجموعه این طرح در ۳۷ شهر استان بوشهر برگزار شود، پرداخت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه گفت: طرح کارگاه های شهروندسبز قرار هست در فاز اول خودش در ۳۷ شهر استان بوشهر تا پایان سال جاری برگزار گردد و امروز سه شنبه ۲۲ دی ماه ۹۴ نخستین جلسه آن در بندر ریگ برگزار خواهد شد. وی به این نکته اشاره نمود که قصد و هدف برگزاری از این کارگاه ها این هست که مسئولیت پذیری و حساس سازی شهروندان نسبت به مسائل محیط زیست ارتقا یابد و شعاری که برای این کارگاه ها انتخاب شده است مبنی بر این خواسته هست که هر شهروند؛ یک سازمان حفاظت محیط زیست شود.
دکتر دلشب در ادامه به این نکته اشاره نمود که دبیرخانه دائمی “هوشیارسازی شهروند سبز” را یک ماه هست که راه اندازی نموده ایم و برنامه های اجرایی طرح “امید اجتماعی” در حوزه محیط زیست را ساماندهی نموده ایم. تا به حال دو کارگاه برای فعالان و کنشگران زیست محیطی استان بوشهر درباب “شهروند سبز” برگزار نموده ایم و یک نشریه ویژه این طرح را نیز در سطح استان منتشر نموده ایم. که این نشان از حساسیت و اهمیتی هست که این طرح برای ما در حوزه محیط زیست و شهروندان دارد.
دکتر حسین دلشب در نهایت نیز از اهداف این کارگاه های “شهروند سبز” این نکته را تاکید نمود که تحت این طرح قصد داریم که جوانان هر شهر را توانمند کنیم و به نوعی با تسهیلگری اجتماعی که در این کارگاه ها رخ می دهد از دل هر کارگاه برای هر شهر استان بوشهر حداقل یک تشکل غیردولتی با موضوع محیط زیست تاسیس نماییم تا در فاز دوم این طرح که در سال آینده پی گرفته خواهد شد، با استفاده از همین جوانان و همین تشکلها به درون روستاها رفته و مفاهیم زیست محیطی را گسترش دهیم.