- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

هر شهر، یک انجمن محیط زیستی

دکتر دلشب در قالب طرح امید اجتماعی خبر داد:
هر شهر، یک انجمن محیط زیستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حاشیه برنامه نمادین “هوای پاک” از برگزاری موفق کارگاه های شهروندسبز زیرمجموعه طرح امید اجتماعی گفت که در نخستین هفته برگزاری این کارگاه ها در سطح هشت شهر استان، ده انجمن زیست محیطی توسط شهروندان سبز این شهرها تاسیس شده و در مراحل اولیه ثبت قرار گرفته است.
دکترحسین دلشب در ادامه این چنین افزود که هماهنگی های گسترده ای برای مجوز دار نمودن این انجمن ها صورت پذیرفته و ما به حضور مسئولانه و دغدغه مندانه این انجمن ها در درون هر شهری نیازمندیم. ایشان همچنین افزود که این انجمن ها که در پایان فاز اول کارگاه های شهروندسبز حداقل ۳۷ انجمن خواهند بود، در فازهای بعدی طرح امید اجتماعی به عنوان بازوهای اجرایی کارگاه های شهروند سبز در روستاها حضور خواهند یافت و به طرح مباحث زیست محیطی خواهند پرداخت.
دکتر دلشب در پایان از مجموعه استانداری بوشهر که در دو سال اخیر همدلانه در ثبت انجمن های زیست محیطی با این اداره کل همکاری نموده اند، خواست که فرآیند ثبت این انجمن های زیست محیطی که در کارگاه های شهروندسبز در حال تاسیس هستند را تسریع ببخشند و در سال آتی هر شهر، یک انجمن محیط زیستی به طور اختصاصی برای خود داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان این انجمن های زیست محیطی را به شرح زیر اعلام نمود:
انجمن زیست محیطی بندر سبز (بندر ریگ)
انجمن همیاران محیط زیست ارم (شهر تنگ ارم)
انجمن زیست محیطی آباد سبز (شهر آباد)
انجمن احیاگران طبیعت سعدآباد (شهر سعدآباد)
انجمن زمین سبز وحدتیه (شهر وحدتیه)
انجمن حامیان سبز طبیعت آبپخش (شهر آبپخش)
انجمن محیط یاران سبز شبانکاره (شهر شبانکاره)
انجمن شهروندان سبز دلوار (شهر دلوار)
انجمن زیست محیطی شول سبز (بندر گناوه)
انجمن سفیران طبیعت بندر امام حسن (بندر امام حسن)