- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

گزارشی از هیجدهمین حلقه خوانش زیست محیطی بوشهر؛ کودک و نوجوان

گزارشی از هیجدهمین حلقه خوانش زیست محیطی بوشهر
کودکان، نوجوانان و محیط زیست

هیجدهمین حلقه خوانش زیست محیطی بوشهر روز سه شنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۰ صبح در دبیرخانه تالابهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.
دکترحسین دلشب؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با ضروری خواندن آموزش مفاهیم محیط زیست به کودکان و نوجوانان اینچنین افزود که راه دیگری برای جبران خسارتهای وارد شده به محیط زیست در سالیان گذشته وجود ندارد و باید به سمت آموزش و ترویج این مفاهیم گام برداریم و یکی از امکان های این آموزش می تواند با استفاده از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهیا گردد.
در این جلسه به بحثی درباب چگونگی آموزش مفاهیم و مقولات زیست محیطی به کودکان و نوجوانان پرداخته شد. در ابتدا اسماعیل حسام مقدم؛ کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و طراح حلقه های خوانش زیست محیطی به اهمیت و ضرورت توجه و گفتگو در باب کودکان و نوجوانان اشاره نمود و امکانهای همکاری این دو نهاد را برشمرد.
سپس زهرا رضایی طرهانی؛ کارشناس آموزش و پژوهش محیط زیست به ارائه مباحثی درباب ضرورت حضور مفاهیم زیست محیطی در آموزش کودکان پرداخت و به این نکته اشاره نمود که باید برنامه های گسترده ای برای این حوزه طراحی نمود. در کنار ایشان سمانه قاسمی به طرح برخی فعالیتهای آموزشی سازمان در استان بوشهر اشاره نمود. در ادامه بحث خانم دشتیاری به عنوان نماینده از کانون پرورش فکری به ارائه برخی طرح ها و پیشنهادات برای همکاری بین این دو سازمان پرداخت.
اسماعیل حسام مقدم به ارائه پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با همکاری این دو سازمان پرداخت و در نهایت با موفقت خانم دشتیاری قرار بر این شد تا فیلم های این جشنواره در سینما کانون در تاریخ ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۵ اکران شود. محسن عباسپور به ارائه طرحی درباب راه اندازی اتاق فکر آموزشی برای کودکان و نوجوانان همت گمارد و این نکته را برجسته نمود که باید ابتدا در آن چه که به کودکان و نوجوانان ارائه شود، به یک نتیجه برسیم و سپس درباره چگونگی ارائه آن مفاد آموزشی به بحث بپردازیم.
کاوه حق پرست، حسن باغبانی، رضا پرتوی سنگی، مژگان تنها و کورش زنگویی درباب برنامه هایی که می شود بر اساس آن به کودکان آموزش داد و با کانون پرورش فکری به همکاری پرداخت، اشاره نمودند و مباحث گسترده ای را ارائه نمودند.
در پایان نیز به جمع بندی مباحث پرداخته شد و تکه پایانی از فیلم سینمایی “چشم اندازی در مه” اثر تئو آنجلوپولوس پخش شد.