- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

دکتر دلشب: اراده همکارانم در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است

گفتگوی زیست بوم با مدیرکل محیط زیست بوشهر:
اراده همکارانم در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است
ما همواره به نمایشگاه محیط زیست به عنوان یک فرصت برای هم اندیشی با همکاران سایر استان ها و تبادل تجربیات نگاه می کنیم.
زیست بوم: مدیرکل محیط زیست بوشهر از اقدامات انجام گرفته در این استان سخن گفت.

به گزارش زیست بوم، حسین دلشب مدیرکل محیط زیست بوشهر که در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه محیط زیست شایسته دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شناخته شد از فعالان عرصه محیط زیست و همکارانش در اداره کل تجلیل کرد.

مدیرکل محیط زیست بوشهر با اشاره به فعالیت تشکل های مردم نهاد محیط زیستی در استان گفت: به جرات می توان گفت هیچ فعالیت اجتماعی بدون همکاری و همراهی مردم به نتیجه نمی رسد.اراده همکاران من در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است
وی افزود: من و همکارانم در اداره کل محیط زیست بوشهر تعامل بسیار خوبی با تشکل های محیط زیستی برقرار کردیم و عملکرد این تشکل ها آنقدر مثبت و همدلانه بود که می توان از آن به عنوان نمونه شاخص مشارکت اجتماعی برای نجات محیط زیست یاد کرد.

وی افزود: در حال حاضر هشت تشکل دارای مجوز رسمی فعالیت در حوزه محیط زیست استان بوشهر هستند و هفده تشکل هم مراحل نهایی اخذ مجوز را می گذرانند. این تشکل ها در شهرهای مختلف استان در حال فعالیت هستند و موفقیت آنها قابل تقدیر است.

ایشان با اشاره به طرح شهروند سبز بیان داشت: این طرح براساس هوشیاری اجتماعی، مسئولیت پذیری شهروندی و مشارکت جوئی مدنی برای حفظ محیط زیست بوشهر در حال اجراست و تلاش کرده ایم برای نهادینه کردن آن از ظرفیت تمام نخبگان، فعالان اجتماعی و علاقمندان بهره بگیریم.

دلشب گفت: من اعتقاد دارم تا زمانی که باور « هر شهروند سبز؛ یک سازمان حفاظت محیط زیست» نهادینه نشود ما قادر به حل مشکلات محیط زیستی نخواهیم بود. در واقع افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندی نقشی کلیدی در این خصوص دارد.

وی افزود: اداره کل محیط زیست بوشهر اقدام به برنامه ریزی کارگاه های آموزشی برای ۳۷ شهر استان کرد که ۲۳ کارگاه آن با موفقیت و استقبال خوب فعالان و علاقمندان محیط زیست استان برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست بوشهر افزود: در همین راستا همکاران اداره آموزش و پژوهش اقدام به برگزاری بیش از ۲۰ هفته جلسه حلقه خوانش محیط زیستی کردند. در این برنامه که به میزبانی اداره کل برگزار می شود علاقمندان به محیط زیست اقدام به خوانش کتاب های کلیدی و مهم محیط زیست می کنند و سپس بحث های چالشی روی مفاد و متن ها می کنند.
اراده همکاران من در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است
وی گفت: اینها گوشه ای از اقداماتی است که در سالجاری پی گرفته ایم، در حوزه های مختلف طبیعی و انسانی هم کارهای شایانی در استان انجام گرفته است که سعی کردیم در نمایشگاه بین المللی محیط زیست گوشه های از آن را منعکس کنیم.
دلشب با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه گفت: ما همواره به نمایشگاه محیط زیست به عنوان یک فرصت برای هم اندیشی با همکاران سایر استان ها و تبادل تجربیات نگاه می کنیم. امسال سعی کردیم با رونمایی از کتب زیست محیطی کودکان با موضوع لاک پشت ،دلفین ،پلنگ ، و … در کنار آموزش زندگی و زیست همچنین امداد و نجات پستانداران دریایی و پاسخگویی فعالانه به مخاطبین و مراجعه کنندگان در غرفه ی مربوط به استان بوشهر از این فرصت استفاده کنیم.

اراده همکاران من در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: از اعتماد هیات داوران پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برای انتخاب بوشهر به عنوان یکی از غرفه های برگزیده نمایشگاه و اهدای تندیس سپاسگزارم گرچه برنده اصلی این نمایشگاه را مردمی می دانم که با عشق و علاقه در ترویج فرهنگ محیط زیستی تلاش می کنند.

دلشب در پایان با تقدیر از تلاش کارکنان اداره کل محیط زیست بوشهر افزود: کشور در چند سال اخیر با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها روبرو بود و طبعاً ادارات کل محیط زیست هم از این موضوع رنج بردند اما اراده همکاران من در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است که هیچگاه مقابل کاستی ها تسلیم نشدند و علیرغم مشکلات با تمام توان به ظرفیت سازی، اطلاع رسانی، ترویج فرهنگ محیط زیستی و انجام وظایف قانونی شان همت ورزیدند.
اراده همکاران من در اداره کل محیط زیست بوشهر ستودنی است

منبع: زیست بوم