- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

برگزاری چهارمین نشست فصلی شبکه سازمانهای مردم‌نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در عسلویه

چهارمین نشست فصلی شبکه سازمانهای مردم‌نهاد و غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در تاریخ ۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت ۹۵ در استان بوشهر برگزار خواهد گردید. این نشست با موضوع  تصویب متن نهایی اساسنامه شبکه‌های استانی و ملی با رویکرد بررسی نقش شبکه‌ها در ارتقاء سرمایه اجتماعی هست.

محمد اله‌موتی دبیر شورای هماهنگی شبکه سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور، در گفتگو باهامون ایران از برگزاری نشست دو روزه نمایندگان شبکه‌های استانی سراسر کشور در منطقه ویژه عسلویه در روزهای سه‌شنبه ۳۱ فروردین و چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۹۵ خبر داد.
این نشست دو روزه که پس از نشستهای برگزار شده در استانهای گلستان، آذربایجان شرقی و سمنان در سال ۹۴، چهارمین نشست فصلی نمایندگان شبکه‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان‌هاست، با محوریت بررسی و تصویب نهایی متن اساسنامه شبکه‌های استانی و شبکه ملی و تصویب برنامه اقدام جهت ثبت شبکه‌ها برگزار خواهد گردید.
همچنین ارائه گزارش عملکرد شورای هماهنگی، برگزاری کارگاه سرمایه اجتماعی،  بازدید از نقاط مختلف منطقه ویژه عسلویه، تدوین بیانیه پایانی نشست و نیز تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل محیط زیستی کشور از دیگر برنامه‌ها و اهداف این نشست دو روزه خواهد بود.
دبیر شورای هماهنگی خاطرنشان کرد ماموریت اعضاء شورا مبنی بر پیگیری تدوین اساسنامه و آیین‌نامه‌های مرتبط که در نشست دامغان در آبان ۹۴ به تصویب نمایندگان شبکه‌های استانی رسیده بود، با جدیت و پشتکار دبیران محترم شبکه‌ها و برگزاری منظم جلسات شورا در این فرصت ۴ ماهه، منجر به تعیین و تدوین یک چارچوب اولیه ساختاری و اساسنامه مورد اجماع گردید که امید است در نشست عسلویه به جمع‌بندی نهایی رسیده و اقدامات مرتبط با ثبت شبکه‌ها پس از این نشست اجرایی گردد.
اعضاء شورای هماهنگی امیدوارند حرکت منطقی و دانش‌محور شبکه‌های محیط زیستی با تکیه بر قواعد و چارچوبهای مورد اجماع که در طول ۱۵ سال گذشته با فراز و نشیبهای فراوانی روبرو بوده و خوشبختانه از حدود دو سال پیش با اتفاق نظر اکثریت فعالان محیط زیستی شکل جدی‌تری به خود گرفته است، با تکیه بر خرد جمعی و موقعیت‌شناسی، ثمرات خوبی را برای محیط زیست و منابع طبیعی کشور و فعالان و تلاشگران این عرصه در بر داشته باشد.

قابل ذکر است که شرکت کنندگان در این نشست مسولان کشوری و استانی سازمان حفاظت محیط زیست، دبیران و نمایندگان شبکه‌های استانی، مسولان کشوری منابع طبیعی و مسولان منطقه ویژه عسلویه می باشند.