- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

گزارشی از مراسم اختتامیه طرح «محیط یار ِ دانش آموز» در برازجان

انجمن فرهنگ سازان محیط زیست دشتستان با همیاری اداره حفاظت محیط زیست دشستان ، اداره آموزش و پرورش دشتستان و شهرداری وحدتیه، مراسم اختتامیه طرح «محیط یار ِ دانش آموز» را روز یک شنبه ۵ اردیبهشت در سالن اجتماعات پژوهش سرای متقین برازجان برگزار کرد.
این نشست با هدف آموزش و ترویج آموزه های زیست محیطی بین دانش آموزان و با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی، دوستداران محیط زیست و حدود ۱۵۰ دانش آموز ِ محیط یار و مربیان آن ها برگزار شد.
در ابتدای مراسم مدیریت آموزش و پرورش دشتستان٬ حسن لواسانی فرد در سخنرانی خود بر ضرورت انجام آموزش های پایه ای زیست محیطی در مدارس تاکید کرد. در ادامه نیز رییس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان- مهندس پورسالم- به نقش کلیدی سمن ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان اشاره و تاکید کرد.
این همایش در فضایی شاد و پر نشاط با اجرای موسیقی٬ سرود و نمایش با مضامین محیط ز یستی توسط دانش آموزان دنبال شد. در پایان نیز جوایزی به دانش آموزان محیط یار اهدا گردید و از مدیران و مربیان فعال در اجرای طرح نیز تقدیر به عمل آمد.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار نقاشی و کاردستی دانش آموزان با موضوع حفاظت از محیط زیست بر پا شد.
طرح محیط یاردانش آموز، طرح پیشنهادی انجمن فرهنگ سازان محیط زیست به آموزش و پرورش دشتستان بود که این طرح با همکاری اداره حفاظت محیط زیست دشتستان و با حمایت مالی شهرداری وحدتیه در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان به اجرا در آمد. در راستای اجرای این طرح محتوایی آموزشی در قالب کتابچه ای به نام ”محیط یاران کوچک‟ تدوین و چاپ شد که در این محتوا به سر فصل های مهمی چون : تفکیک زباله، بازیافت، صرفه جویی در مصرف آب، حفاظت از جنگل ها و… پرداخته شده است تا به این ترتیب دانش آموزان با اهمیت حفاظت از محیط زیست آشنا شده و به دوستی با طبیعت ترغیب شوند. امید است که با استمرار چنین طرح های فرهنگ سازی در آموزش و پرورش٬ شاهد بهبود عملکرد شهروندان در قبال طبیعت و محیط زیست در آینده ای نزدیک باشیم.