- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

حمایت از اجرای طرحهای زیست محیطی

دکتر دلشب خبر داد:
حمایت از اجرای طرحهای زیست محیطی
دکتر حسین دلشب در حاشیه نشست هماهنگی اجرای همایش “خلیج فارس؛ محیط زیست و مردم” خبر د اد: یکی از برنامه های سال ۹۵ اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهز، اجرای طرح مدیریت مناطق تحت حفاظت می باشد که از طریق انجام این مطالعه به زون بندی (پهنه بندی) براساس ظرفیت اکولوژیک منطقه پرداخته خواهد شد و زون های تفرجی و گردشگری مشخص و براساس دستورالعمل دفتر زیستگاه های سازمان حفاظت محیط زیست اقدام و عمل خواهد گردید.. خوشبختانه در این راستا استان بوشهر پیشتاز بوده، به این دلیل که جناب استاندار؛ آقای دکتر سالاری طی یک تفاهمنامه با ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ؛ خانم دکتر ابتکار و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هزینه انجام این مطالعات را طی یک دوره ۵ ساله که هر سال یک الی دو منطقه طرح مدیریت زیست محیطی آن انجام خواهد شد، تعهد نموده است. که در سال۱۳۹۴ پارک دریایی دیر نخیلو انجام گردید که نقشه های آن در اختیار این اداره کل می باشد. و برای سال ۱۳۹۵ نیز پارک ملی دریایی نایبند تصویب گردیده و هزینه اولیه پرداخت شده که مطالعات آن در حال انجام می باشد و طی یک دوره یک الی دو ماه به سرانجام می رسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه افزود: بحث گردشگری پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز می تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار باعث ارتباط بین انسان و طبیعت گریده که ارزشهای نهفته آن در معرض دید ببینده قرار می گیرد و زمینه ایجاد حفاظت از محیط زیست در گردشگر و جوامع محلی بیدار می شود. البته همانطوری که در کنفرانس خبری با رسانه های استان بوشهر به مناسبت روز زمین پاک مطرح نمودم؛ در استان بوشهر یکی از بهترین و مهمترین کارهای بزرگی که درحال انجام می باشد و به دستور استاندار محترم نظارت بر بخش زیست محیطی مطالعات آن زیر نظر این اداره کل انجام می گردد؛ طرح آمایش سرزمین است که نحوه ارتباط انسان و فعالیت و فضا را در استان مشخص می نماید و در نهایت باعث می شود که تمام فعالیت های توسعه ای در مکان مخصوص به آن فعالیت و براساس ظرفیت محیطی انجام گردد.
قابل توجه هست که همایش خلیج فارس؛ محیط زیست و مردم روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۵ ساعت ۹.۳۰ صبح در محل سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست با حضور دکتر فرشچی؛ معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می گردد. این همایش در راستای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس می باشد که در آن سازمانهای مردم نهاد به بیان تجربه های زیسته خود در حوزه خلیج فارس خواهند پرداخت و کارگاهی برای دانش آموزان دبستانی برگزار خواهد شد.