- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

گفتگوی هامون با سبحان حیدری؛ داور جشنواره ملی ساز دهنی کشور

– جشنواره در چه تاریخی و چگونه برگزار شد و قالب برنامه ها چگونه بود ؟

جشنواره در تاریخ ۹ اردیبهشت برگزار شد و حدود یک سال برای این جشنواره برنامه ریزی شده بود و با حضور تمام مدرسین برتر کشور از نقاط مختلف (مشهد،اصفهان،شیراز،رشت،اراک ،بندرعباس، و…) برگزار شد .
در دو بخش کارگاهی و مسابقه که بخش کارگاهی آموزش های مختلف برای هنرجوها بود و مسابقه نیز به همین صورت که بنده یکی از داوران بخش کلاسیک بودم .

سطح جشنواره رو چگونه ارزیابی می کنید ؟

به گفته دوستان از نظر کیفیت و … در سطح بسیار بالایی بود نظم بسیار عالی و حضور همه مدرسین مطرح یک شب بزرگ برای این ساز ساخت .

کمی از فعالیت های خودتون و چگونگی دعوت شدنتون به جشنواره برامون بگوید؟

شاید قبلا هم گفته باشم که مطرح کردن یک ساز جدید در یک شهر و استان واقعا کار دشواری بود و هست که خداروشکر در استان ما انجام شد … برای دعوت داوران قطعا ملاک های داشتن که فکر میکنم برای شخص بنده اجراهای زنده تقریبا زیاد و برگزاری کنسرت تخصصی هارمونیکا در ایران که تا کنون انجام نشده بود و همینطور تنظیم جزوه های مختلف اموزشی بود .

حرف آخرتون ؟
پشت یک اتفاق اینگونه قطعا سال ها تلاش و تمرین هست ولی همیشه از خودگذشتگی ها و حمایت هایی هم بوده من خودم رو مدیون خانواده و همسرم و شاگردانم و … می دونم که بهم انگیزه دادن و حمایتم کردن …

******************
انتخاب هنرمند دشتستانی به عنوان داور جشنواره ملی ساز دهنی در تهران
سبحان حیدری هنرمند جوان دشتستانی و عضو انجمن موسیقی برازجان با حکم دبیر اجرایی اولین جشنواره کشوری ساز دهنی در تهران به عنوان داور بخش کلاسیک این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، سبحان حیدری هنرمند جوان دشتستانی و عضو انجمن موسیقی برازجان با حکم دبیر اجرایی اولین جشنواره کشوری ساز دهنی در تهران به عنوان داور بخش کلاسیک این جشنواره انتخاب شد.

سبحان حیدری در رابطه با این انتخاب گفت: قرار است اولین جشنواره کشوری ساز دهنی در اردیبهشت ماه سال آینده در سالن سرنای تهران برگزار گردد که با حکم آقای احسان مصطفوی دبیر اجرایی این جشنواره بنده به عنوان یکی از سه داور بخش کلاسیک جشنواره انتخاب شده ام.

وی اضافه کرد: این انتخاب موفقیت و افتخاری برای جامعه هنری شهرستان دشتستان است.

حیدری اظهار امیدواری کرد با حمایت از هنرمندان می توان شاهد پیشرفت و توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان باشیم.

سبحان حیدری مدرس هارمونیکا و سرپرست سومین گروه هارمونیکا در ایران که تاکنون کنسرت های متعددی برگزار نموده است؛ وی همچنین عناوین متعددی را در جشنواره های مختلف کسب کرده که کسب مقام نهم جشنواره جهانی سیدل آلمان یکی از آنهاست.