- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

افتتاح فاز دوم فاضلاب سیمان دشتستان؛ با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر؛

افتتاح فاز دوم فاضلاب کارخانه سیمان دشتستان

فاز دو فاضلاب کارخانه سیمان دشتستان در هفته دولت افتتاح گردید. در این افتتاحیه جلسه تحلیل پروژه مطالعاتی مشترک ملی- منطقه ای پلنگ دشتستان و ارایه آخرین اقدامات زیست محیطی سیمان دشتستان با حضور حسین دلشب؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در شرکت سیمان دشتستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهردر این جلسه حسین دلشب ضمن بیان خرسندی ازهمکاری ها و تبادل نظرات و اطلاعات بین شرکت سیمان و سازمان محیط زیست گفت: بحث زیست محیطی کارخانه سیمان از سال گذشته شروع شد و این کارخانه هزینه های بسیار زیادی را متحمل گردید و در نهایت در راستای مسوولیت اجتماعی و رعایت قوانین مقررات استانداردهای زیست محیطی به پیش رفت. با توجه به نظارت ها و اطلاعات بدست آمده، نظر فرماندار دشتستان، نظرصاحب نظران و کارشناسان و مردم و گزارش هایی که به صورت انلاین دریافت می کنیم، گواهی می شود که کارخانه سیمان از لحاظ زیست محیطی بسیار خوب عمل می کند. به هر طریق در یک واحد باید به طور مداوم مدیریت شود تا ایرادات پیش آمده رفع گردد و کارخانه سیمان این مساله را بدرستی مدیریت نمود و مشکلات زیست محیطی این کارخانه رفع گردید. یکی از فعالیت هایی که در دولت تدبیر و امید مطرح نموده ام، بحث سیمان ها بود که دو واحد سیمان دشتستان و سیمان کنگان، دارای برنامه های زیست محیطی شدند و در کشور محدود کارخانه هایی هستند که این طرح و برنامه را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه در خصوص طرح حمایت از پلنگ آسیایی بیان کرد: یکی از طرح هایی که برای اولین بار در کشور اجرا شد، بحث مشارکت در طرح حمایت از پلنگ آسیایی بود که این طرح از منطقه گیسکان تا تنگ ارم اجرایی شد و حتی ما نیز خسارات پلنگ از بلوچستان تا گلستان را در این طرح محاسبه کردیم و هم دامداران بیمه شدند و هم خسارات پلنگ پرداخت شد. این کار بسیار بزرگی بود که گونه ای که در حال انقرض بود را گونه ای که شاخص کشور ایران هست را حمایت کنیم.

امیدوارم که با برنامه ریزی ها و کنترل های زیست محیطی، شرکت سیمان نیز به عنوان شرکت سیمان سبز انتخاب گردد. یک زمانی شاید می گفتند که شرکت های صنعتی بزرگ آلوده کننده هستند ولی در حال حاضر اینگونه نیست و با توجه به فیلترهای نصب شده، این کارخانه ها دیگر آلوده کننده نیستند مانند شرکت سیمان که خروجی های آن عاری از آلودگی شده است.

موسیوند؛ مدیر عامل شرکت سیمان دشتستان در این جلسه گفت:در صنعت هر آنچه که به مسایل محیط زیست کمک می کند به طور قاطع به قیمت تمام شده هم کمک می کند. از نشتی آب گرفته تا کاهش مصرف برق و سوخت. تاریخ خواهد نوشت بشری که در این چند دهه زندگی کرد، بزرگترین لطمه را نیز به محیط زیست زد. آدمها به طبیعت قدیم برمی گردند و در آینده بشرمجددن به سبک زندگی قدیم برمی گردد و دیر یا زود این اتفاق می افتد.

وی افزود: شاید بگوییم پلنگ چه ربطی به زندگی ما دارد. هر موجودی در روی کره ی زمین اثر خود را بر زندگی ما می گذارد. با حرکتی که در سیمان دشتستان بوجود امده و علاقه ای که در همکاران می بینم و فرصتی که پیش آمده، باید یاد بگیریم و این مسایل را به سرانجام برسانیم و خود ما از خیر و برکت ان نیز استفاده کنیم.

پورسالم؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در ادامه جلسه گفت: یکی از کارهای بسیار بزگی که شرکت سیمان در زمینه محیط طبیعی دشتستان انجام داده، طرح حمایت از پلنگ ایرانی بوده که پلنگ دشتستان به عنوان نماد هست که یک کار بزرگ و عاقبت به خیری دارد. در این وضعیت وانفسای محیط طبیعی دارداین حمایت باعث شروع یک کار بزرگ شده است.

امیری؛ مسوول محیط زیست شرکت دشتستان دراین جلسه نیز به بیان گزارش محیط زیستی و تغییر و تحولات این شرکت پرداخت و گفت: برنامه های زیست محیطی بسیار زیادی در این مدت انجام شده که مهم ترین انها اصلاح سیستم فیلتر و تامین استانداردهای خروجی، تصفیه فاضلاب ،مدیریت پسماند و ضایعات، پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی وسوخت فرهنگ سازی زیست محیطی و… بوده است.