- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

همواره مشارکت زنان در مدیریت شهری با خود فرصت های جدیدی را خلق کرده

جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر با حضور دبیران احزاب اصلاح طلب برگزار شد. این جلسه به منظور انتخابات دوره ای ریاست شورای هماهنگی استان، تصمیم گیری برای انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا و معرفی احزاب جدید التاسیس در استان بوشهر برگزار گردید. در ابتدای جلسه دبیران دو حزب جمعیت زنان مسلمان نواندیش و حزب آزادی… به معرفی خود و اهداف حزب پرداختند. مهدیه امیری؛ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر در خصوص جمعیت  و اهداف آن توضیحاتی داد و در ادامه به بیان سیاستگذاری این جمعیت در استان بوشهر پرداخت و گفت:اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در استان بوشهر به دفتر جمعیت در تهران معرفی شده و اعضا در حال جذب افراد علاقمند به فعالیت در حزب هستند. همچنین برنامه ریزی هایی صورت گرفته که هر یک از اعضای شورای مرکزی، کارگاه هایی در حوزه مسوولیتی خود برگزار نمایند و اساس و بنیان این کارگاه ها نیز جهت توانمندسازی زنان در تمامی عرصه های سیاسی،فرهنگی و اجتماعی می باشد. وی در ادامه افزود: از آنجایی که بحث توسعه پایدار یکی از موضوعات مطرح در سطح ملی و بین المللی هست به گونه ای که سازمان ملل سال ۲۰۱۵تا ۲۰۳۰ را به طرح توسعه پایدار که دارای ۱۷هدف هست، اختصاص داده و در آن به توانمندی زنان تاکید بسیار نموده است، لذا برای این جمعیت در استان بوشهر به دلیل شرایط حاکم بر آن، قصد برگزاری کارگاه ها و همایش هایی با محوریت قرار دادن این موضوع را دارم.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در استان بوشهر در خصوص سیاستگذاری این جمعیت جهت شرکت در انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا گفت: در حال حاضر موضوعات مطرح شده در این جلسه را رد یا تایید نمی نمایم و منتظر تصمیم و اقدام شورای هماهنگی در تهران می مانم. اما از آنجایی که مسایلی مانند محیط زیست، آموزش و مشارکت همگانی،توسعه پایدار و مباحثی از این دست در حال حاضر  در سطح جامعه گسترش یافته وشورای شهر نیز متاثر از این مباحث می باشد، همچنین همواره مشارکت زنان در مدیریت شهری با خود نقاط قوت و فرصت های جدیدی را به همراه آورده است لذا پیشنهاد معرفی و حمایت شورای هماهنگی اصلاحات استان بوشهر  از زنان فعال و دارای تشخص اجتماعی بالا جهت شرکت در انتخابات آتی را دارم.
در ادامه رای گیری جهت انتخاب رییس دوره ای شورای هماهنگی اصلاحات استان بوشهر برگزار گردید و محمدحسین بکمی از حزب حاما به عنوان رییس دوره ای این شورا برای مدت سه ماه انتخاب شد.