- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

روابط عمومی وزارت نفت عملاً رسانه های استان بوشهر را در مقابل دولت قرار داده

روابط عمومی وزارت نفت عملاً رسانه های استانی را در مقابل دولت قرار داده است

هنوز خبری نیست

علی هوشمند*

?بیش از دو ماه از حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت و تنی چند از مسئولین روابط عمومی های شرکت های تابعه این وزارتخانه به بوشهر و دیدار و گفت و گو با اهالی رسانه استان، می گذرد. در این دیدار که به منظور ترمیم شکاف و کاهش اختلاف بین رسانه های استان و روابط عمومی وزارت نفت، توسط روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ترتیب داده شده بود، مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه با سیل انتقادات اصحاب رسانه روبرو شد. انتقاداتی که بیشتر حول محور کم لطفی های مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نسبت به رسانه های استان می چرخید.

?در این نشست مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت قول داد تا نسبت به بازگشت آگهی های شرکت های  تابعه مستقر در استان اقدام کند، و از این پس، آگهی هایی که بدون توجه به قانون از استان به تهران هدایت شده و عملاً رسانه ها ی محلی را دچار مشکل ساخته بود، به استان برگردانده شود. همچنین مدیر کل روابط عمومی این وزارتخانه در نشستی جداگانه به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همین قول را داده بود، که متاسفانه با گذشت بیش از دو ماه از آن قول و قرارها، هنور آن وعده ها و قرارها عملی نشده، و همچنان رسانه های استانی از آگهی های مناقصه و مزایده شرکت های تابعه وزارت نفت در استان محرومند.

?در شهریور ماه امسال و در سفر وزیر محترم نفت به استان بوشهر نیز این موضوع را مطرح نمودم، که جناب زنگنه در سخنانی در آن نشست با توصیه به مدیرکل روابط عمومی خود، که اتفاقاً در آن جلسه نیز حضور داشتند، رسانه های استان را مستحق برخورداری از این قانون، و علناً و به صورت دستوری به ایشان تأکید کردند که با برخورداری رسانه های استان از آگهی های صنعت نفت موافقم. اما ظاهراً مدیرکل محترم روابط عمومی وزارت نفت نه تنها به سرپیچی خود از قانون و دستورالعمل های قانونی پایان نمی دهند، بلکه دستور عالی ترین مقام دستگاه خود را نیز نادیده انگاشته، و به آن توجهی ندارند.

?بیش از سه سال است که روابط عمومی وزارت نفت در اقدامی غیر قانونی راه درآمد رسانه های استانی را مسدود، و عملاً مطبوعات و رسانه های استانی را در مقابل دولت قرار داده است. نامه ها و طومارهای بسیار به نمایندگان استان در مجلس و وزارت نفت گسیل داشته شده است که انگار نه نمایندگان محترم یارای پیگیری دارند، و نه وزارت نفت وقتی برای مطالعه این رنجنامه ها!

*. رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر