- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

معرفی ” انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز بوشهر “

معرفی ” انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز بوشهر “

سهیلا سعادتمند*

 

“انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز بوشهر” با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان درسال ۹۴، زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شده است.

این انجمن با کوشش زنده یاد “خضر بازیاری” و سپس به دنبال فوت این فعال ِ اجتماعی، با پی گیری های خواهر وی
“سروگل بازیاری” تاسیس شده است. خضر بازیاری بر اثر بیماری سرطان فوت شد.

با این که هنوز مدت زیادی از تاسیس این انجمن خیریه نگذشته است، اما تعداد زیادی از بیماران نیازمند در این انجمن عضو شده و مورد حمایت قرار گرفته اند.

از اهداف این انجمن علاوه بر حمایت و کمک به بیم-اران سرطانی نیازمند، مشاوره و آگاهی دادن به مردم نیز در خصوص پیشگیری و درمان سرطان نیز می باشد. اما بزرگترین هدف این انجمن ساخت مرکزی برای بیماران سرطانی به خصوص کودکان می باشد؛ چرا که که به دلیل نبود امکانات کافی بیماران مجبور به درمان در شهرهای دیگر می شوند که بسیار هزینه بر و سخت است. این هدف قرار است به همت انجمن ” جوانه سبز ” و دانشگاه علوم پزشکی و با همت خیرین و مردم استان بوشهر با نام «مرکز تخصصی پیشرفته سرطان» ساخته شود که هم اکنون قدم های نخست آن برداشته شده است. این هدف بزرگ باعث کاهش هزینه و وقت برای بیماران و همراهان آن ها خواهد شد و امکان رفت و آمدها را ساده تر فراهم می کند.

جا دارد در پایان از پزشکان و همراهان عزیز و گرانقدر تشکر و قدردانی ویژه به عمل آید. پزشکان خیر زیادی هم چون خانم ها دکتر الهام تهرانی، دکتر مبینا شجاعی، دکتر نکویی و آقایان دکتر نعمتی، دکتر تکلو، دکتر عصفوری، دکتر روانبد، دکتر زکی عباسی و بسیاری از پزشکان خیر و مردم خیر با این تشکل غیردولتی همکاری دارند تشکر کنیم. ایشان همواره مساعدت های بی منت و فروتنانه خویش را نثار بیماران مبتلا به سرطان و خانواده دردمندشان ارایه می نمایند.

 

*نگارنده عضو انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز بوشهر می باشد.