- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

نقش زنان در توسعه پایدار روستایی؛ کتابی اثر مهدیه امیری

توسط حفاظت محیط زیست استان بوشهر در نمایشگاه بین المللی محیط زیست رونمایی می شود:

شیوه نامه راه اندازی و فعالیت سازمانهای محلی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر کتاب “نقش زنان در توسعه پایدار روستایی” نوشته مهدیه امیری (انجمن زنان نواندیش (ازنو) استان بوشهر) در هزار نسخه و در انتشارات هامون نو منتشر شد و در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست (اسفند ۹۵) در غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر رونمایی می شود. دکترحسین دلشب بر روی این کتاب دیباچه ای نگاشته و این کتاب پایه به عنوان راهنمایی برای طرح زیست محیطی توسعه سبز در روستاهای استان بوشهر مورد استفاده قرار خواهدگرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره این کتاب و اهمیت انتشار آن گفت: ضرورت توجه به کسب وکارهای سبز و صندوق های توسعه ای خرد در روستاها و نقش زنان در شکل گیری این فعالیت ها ضروری به نظر می رسید که کتابی در این حوزه منتشر شود که بتواند برخی مفاهیم پایه ای در این زمینه را مطرح نماید. این کتاب با توجه به اهداف ۱۷گانه توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل نگاشته شده و ازهمین رو می تواند نقشه راه مناسبی برای فعالیتهای محیط زیستی با توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز تلقی گردد.

دکترحسین دلشب در دیباچه این کتاب نوشته است: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در راستای سیاستگذاری های سالانه خویش و با الگوبرداری از سیاستهای کلان سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست سال ۱۳۹۵ را به فعالیت های توسعه پایدار در روستاها و آموزش زنان روستایی جهت توانمندسازی آنان آنگونه خواهد پرداخت که در میان مدت امکان شکل گیری مشاغل سبز و رشد اقتصاد سبز در این مناطق به وجود آید. توجه به ملاحظات جغرافیایی و مکانی خاص هر منطقه در رشد این برنامه توسعه ای به عنوان یک اصل برنامه ریزی مورد توجه قرار خواهد گرفت و در بلندمدت امکانی شکل خواهد گرفت که تولید ثروت محلی از طریق توجه به ملاحظات اکولوژیکی و ظرفیتهای سرزمینی به رویکردی عام در عرصه عمومی این استان مبدل گردد. ازهمین رو این کتاب که حاصل پژوهش های سرکارخانم مهدیه امیری و انجمن زنان نواندیش (ازنو) در طول سال جاری می باشد به عنوان راهنمایی برای کنشگران و فعالان توسعه پایدار محیط زیست و به خصوص مدرسین دوره های توسعه سبز روستایی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کتاب را می توانید از زیر دانلود نمایید:

book5-new