- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

یکشنبه های انسانشناسی و فرهنگ؛ موسسه “انسانشناسی و فرهنگ” برگزار می کند

 

موسسه “انسانشناسی و فرهنگ” برگزار می کند:

یکشنبه های انسانشناسی و فرهنگ

به گزارش آوای هامون موسسه انسانشناسی و فرهنگ جلسات هفتگی “یکشنبه های انسانشناسی و فرهنگ” را در طول دو سال گذشته به طور مداوم برگزار نموده است. مدیر موسسه انسانشناسی و فرهنگ؛ دکتر ناصر فکوهی به عنوان طراح و بانی اصلی این جلسات هفتگی در تهران شناخته می شود.

این جلسات هفتگی در مکانهایی مانند پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات (واقع در خیابان دمشق) هر هفته برگزار می شود و به موضوعات متنوع و متعدد فرهنگی، هنری و انسانشناختی می پردازد. موضوعاتی مانند: هنر در شهر، فرهنگ و آی تی، شهر و مناسک، فرهنگ و محیط زیست، تهران؛ هنر مفهومی، نشانه شناسی و فرهنگ، فضایی شدن مفهوم جهان سوم و مسائل آن؛ مورد ایران، جامعه و فرهنگ بلوچ، کالایی شدن و سرمایه مالی و هنر، سکونتگاه های غیر رسمی در ایران، شهر و سلامت زنان، صدا در شهر، فرهنگ عشایر، خانواده در عکس  و…

این جلسات هفتگی که تا به حال به یکصد و دوازدهمین نوبت خود رسیده، موضوع جامعه شناسی انقلاب مشروطه در ایران را برای خود انتخاب نموده و فضایی را برای گفتگو و مباحثه بین نخبگان و دانشگاهیان فراهم آورده است.

قابل ذکر هست که نمونه ای از این جلسات هفتگی را انجمن هامون ایران در بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ در شهر برازجان (دفتر هفته نامه اتحادجنوب) با عنوان عصرانه فرهنگی هامون برگزار نمود که ۸۸ نشست عصرانه را در بیش از دو سال اجرا نمود که به مباحثی درباره فرهنگ و جامعه در آن پرداخته می شد.