- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

برگزاری نخستین نشست جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر

برگزاری نخستین نشست جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ نخستین نشست جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر، سه شنبه سوم مردادماه، همزمان با روز دختر با حضور جمعی از اعضای این جمعیت در سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر برگزار شد.

مهدیه امیری دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش در استان بوشهر؛ ضمن قدردانی از حضور فعال بانوان،عناوین ودستور جلسه مطرح شده در نشست را هم اندیشی درباره سیاست های کلی جمعیت در استان بوشهر، برنامه ریزی و آمادگی جهت انتخابات آینده مجلس و شورای شهر، برنامه ریزی جهت ارتباط با منتخبین شوراهای شهر و روستا، برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه مشارکت سیاسی زنان استان بوشهر و فعال کردن دفاترجمعیت در شهرستان های استان بوشهر عنوان کرد و افزود: جلسه در دو پنل برگزار می شود که در پنل اول توضیحات کلی در خصوص دستور جلسه ارایه می شود و در پنل دوم، اعضا به بحث و تبادل نظر در این موضوعات می پردازند.
امیری به بیان اهداف و بررسی فعالیت های جمعیت از زمان تشکیل تا کنون پرداخت وگفت: ارتقا نقش زنان در توسعه پایدار، تمرکز بر روی کارآفرینی و اشتغال زنان، جذب اعتماد زنان جهت مشارکت در عرصه عمومی، تلاش برای فرهنگ سازی جهت ارتقای جایگاه زنان، تلاش برای حضور زنان در مجامعبین المللی، افزایش حضور زنان در مناسبات دولتی و معرفی زنان توانمند و فعال به جامعه از جمله اهداف این جمعیت می باشد.
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا بیان کرد: جدای از انتخابات ریاست جمهوری، دو انتخابات مهم برای زنان وجود دارد که مجلس و شورای شهرو روستا می باشد. با توجه به اینکه در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور ۱۷ نماینده زن در مجلس نشان از حضور فعال تر زنان در عرصه عمومی است اما می طلبد که گزینه های زن متخصص، توانمند، شایسته و اصلاح طلب در استان شناسایی و جهت کاندیداتوری مجلس معرفی گردند. همچنین در طی چهار سال آینده نیز این جمعیت قصد دارد ضمن شناسایی زنان توانمند جهت عضویت در شورای شهر و روستا، در صورت تایید میزان توانایی و تخصص و تجربه، این افراد را جهت کاندیداتوری معرفی نماید.
امیری بر پررنگتر شدن نقش زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زنان افزود: سیاست گذاری جمعیت در این خصوص ایجاد کارگاههای آموزشی شهری و روستایی زیر نظر اساتید مجرب جهت توانمندسازی، خودباوری زنان و همچنین نقش زنان در توسعه پایدار و مشارکت سیاسی می باشد. از اینروز صحبت هایی با برخی اساتید صورت گرفته و در آینده شاهد برگزاری این کارگاه ها خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: در این نشست شاهد حضور بانوان متخصص از نقاط مختلف استان بوشهر از جمله:بوشهر، دشتستان و تنگستان هستیم و این مساله می طلبد که هرچه سریع تر دفاتر جمعیت در این شهرستان ها فعال شوند. در این خصوص اظهار نظرهایی در زمینه  فعال کردن جمعیت در شهرستان ها صورت گرفت.
مهدیه امیری؛ضمن تاکید بر کیفیت اعضا در تسریع روند کمیت آن برای رسیدن به اهداف جمعیت، از جمله راه اندازی مجمع عمومی، تشکیل شورای مرکزی و گسترش دامنه فعالیت اعضا تا صحنه بین المللی  را اهداف کوتاه مدت جمعیت  عنوان کرد و به بیان چگونگی گسترش دامنه اعضا پرداخت. وی در پایان صحبت های خود گفت: با توجه به قابلیت های اعضای جمعیت افراد تمایل خود را برای ورود به عرصه رقابت مجلس و شورای شهر جهت آموزش و آماده سازی اعلام نمایند.
در پنل دوم نیز اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث مطرح شده و نقش زنان در عرصه عمومی و تاثیرگذاری حضور آنها در احزاب جهت پررنگ ترشدن فعالیت های زنان پرداختند و در نهایت رابط های شهرستان های بوشهر، دشتستان و تنگستان معرفی گردیدند.