- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

زهرا مویدی از دو کتاب داستان خود برای کودکان می گوید

زهرا مویدی از دو کتاب داستان خود برای کودکان می گوید:

“رویایی در باغچه” و “سفر به تابلو نقاشی”

به گزارش وبسایت هامون ایران، زهرا مویدی؛ نویسنده بوشهری کتاب کودکان، دو کتاب خود را یکی در سال ۹۲ و دیگری را امسال در این حوزه منتشر نموده است که در این باره گزارشی از صحبتهای ایشان را ارائه می دهیم.

زهرا مویدی نویسنده دو کتاب “رویایی در باغچه” و “سفر به تابلوی نقاشی” است و درباره این دو کتاب می گوید: بر حسب نیاز و علایق اصلی کودک و نوجوان که همانا دوستی، طبیعت، هنر می باشد این دو کتاب نوشته شده اند. وی درباره ضرورت نگارش این دو کتاب گفت: زمانی که احساس کردم فرزندانمان از بازی های خلاقانه و طبیعت گرایانه دور شده اند، می بایست تعهد اجتماعی خودم را به جا می آوردم و ازهمین رو این دو کتاب را منتشر نمودم.

زهرا مویدی می گوید: در داستان “رویایی در باغچه” تک فرزندی است که با گلها و گیاهان باغچه اش دوست بوده و او با دوستی عمیقش توانست به سفری خیالی برود و به فلسفه دوستی و صلح دست پیدا می کند.

درباره دومین کتاب نیز مویدی می گوید: در داستان “سفر به تابلوی نقاشی” نیز کودک قصه ما، در میان انبوه کالاهای متفاوت تابلویی را برمی گزیند که با درک عمیق خود تمامی احساس نقاش و طبیعت آن تابلو را احساس می کند و به فلسفه زیبایی شناختی و هنر دوستی دست می یابد.

وی در پایان درباره این دو داستان برای کودکان می گوید: در هر دو داستان پرنده خیال جاری است و فلسفه اخلاق متناسب با دوره رشد و نیاز کودک و نوجوان تا آنجا که توانسته ام بیان شده است.

قابل ذکر است که سومین و جدیدترین کتاب زهرا مویدی در حوزه کودکان نیز ازطرف انتشارات هامون نو در دست چاپ است.

کتاب رویایی در باغچه

نویسنده: زهرا مویدی

تصویرگر: آمنه مویدی

انتشارات ستاره جنوب  – ۱۳۹۲

کتاب سفر به تابلوی نقاشی

نویسنده : زهرا مویدی

تصویرگر: محترم نساوند

انتشارات هامون نو – ۱۳۹۶