- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

استفاده از ظرفیت های تخصصی زنان به عنوان فرماندار؛ مهدیه امیری در گفتگو با بامدادجنوب

مهدیه امیری؛ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر در گفتگو با بامدادجنوب :

استفاده از ظرفیت های تخصصی زنان به عنوان فرماندار

 

مهدیه امیری؛ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر در گفتگو با بامداد جنوب در خصوص اصولی که باید مورد نظر فرمانداران این استان باشد گفت: به زعم من مهمترین اصولی که باید مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر می باشد:

اول توجه به معیارهای توسعه پایدار در انتخاب فرماندار: به عبارت دیگر گزینه هایی برای فرمانداری شهرستانهای استان بوشهر انتخاب گردند که توانایی و تخصص لازم برای مدیریت مبتنی بر توسعه پایدار و متوازن شهرستان را دارا باشد در غیر اینصورت وضعیت به همین روال ناقص ادامه می یابد.

وی دومین مورد را استفاده از ظرفیت های تخصصی زنان به عنوان فرماندار اعلام کرد و افزود:به عبارت دیگر با توجه به وجود زنان تحصیل کرده و متخصص بومی، انتظار می رود حداقل ۳۰ درصد فرمانداران استان از میان زنان متخصص به امور مدیریت توسعه پایدار انتخاب گردند. آن مطالبه ای که تا به الان مسکوت مانده است.

دبیر این حزب سیاسی اصلاح طلب سومین اصل در انتخاب فرمانداران استان  را ارایه برنامه مدون و مشخص و کاربردی برای اشتغال زایی جوانان و بطور خاص زنان متخصص و سرپرست خانوار  عنوان کرد و بیان داشت:با توجه به بیکاری ۱۱ درصدی در استان و احتمال افزایش آن با این روندی که در استان پیش گرفته شده، انتظار می رود افرادی باید به عنوان فرماندار انتخاب شوند که دغدغه و دانش رفع ابن معضل را داشته باشند

امیری در خصوص عملکرد فرمانداران پیشین استان گفت: درباره عملکرد فرمانداران پیشین نیز شاهد کم توجهی مفرط به مباحث مذکور بوده ایم. رضایت جامعه زنان استان نیز در حوزه های مرتبط با مدیریت فرمانداران در زمینه مباحث زنان و خانواده به طور نسبی برآورده نشده است.