- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

گزارشی از همایش ملی حقوق زن، حقوق بشر در شیراز

گزارشی از همایش ملی حقوق زن، حقوق بشر در شیراز

سمیه زنگنه
همایش ملی زنان و حقوق بشر با میزبانی جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان فارس بیستم آذرماه نود و شش در شیراز با استقبال چشمگیری از سوی احزاب و تشکل های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جامعه دانشجویان و بسیاری ار فعالان حوزه زنان برگزار گردید.
این همایش در ساعت ۱۵:۳۰ با خوشامدگویی خانم کریمی دبیر جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان فارس به مدعوین و میهمانان آغاز به کار کرد و سپس با سخنرانی خانم مولاوردی، دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی؛ خانم شجاعی دبیر حزب زنان اصلاح طلب ایران و خانم میلانی کارگردان مطرح سینمای کشور پیگیری گردید.
سانس دوم همایش ملی حقوق زنان و حقوق شهروندی با چهار نشست تخصصی زنان، خانواده و هویت فردی؛ زنان، حقوق سیاسی و مناصب حکومتی؛ زنان، اشتغال و چالشهای پیش رو؛ زنان هنرمند و موانع پیش رو هر کدام در سه بخش پیگیری و با جلسه پرسش و پاسخ شرکت کنندگان در ساعت ۲۱:۳۰ خاتمه یافت.
شایان ذکر است کمیته های حقوقی، توسعه پایدار شهری و توسعه پایدار روستایی از جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان بوشهر در این همایش حضور یافتند.
در روز پایانی و در ضیافت صبحانه گفتگوی صمیمی و تبادل نظرات اعضای جمعیت مسلمان استان بوشهر با دو عضو فعال جمعیت زنان مسلمان نو اندیش استان فارس و از برگزار کنندگان همایش خانم ها شریفی و ناسوتی نیز بر پرباری این همایش افزود.