- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی؛ گزارشی از سخنرانی فخرالسادات محتشمی پور در برازجان

کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی؛ گزارشی از سخنرانی فخرالسادات محتشمی پور در برازجان

به گزارش وبسایت هامون ایران، روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۶ ساعت ۱۴ در سالن فرهنگ برازجان، به همت جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر کارگاهی با عنوان “کارآفرینی، مسوولیت اجتماعی و ارتقا شغلی” برگزار شد. سخنران اصلی این کارگاه فخرالسادات محتشمی پور؛ مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور دوره اصلاحات و کارآفرین اجتماعی بود. همچنین مهدیه امیری؛ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر به همراه سه کارآفرین زن نیز به ارائه بحث پرداخت.

مهدیه امیری؛ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر در ابتدای این کارگاه گفت: این جمعیت از همان ابتدای فعالیت در استان بوشهر نسبت به بحث کارآفرینی زنان و مسوولیت اجتماعی حساسیت داشته و برنامه ریزی منسجمی نیز انجام داده است. تابه حال نیز ۷ نشست در این حوزه در طول سال ۹۶ برگزار نموده و این کارگاه بزرگ در برازجان در ادامه همان برنامه ها بوده است. امیری افزود: این جمعیت در استان بوشهر با رویکرد توسعه پایدار و توجه به عدالت جنسیتی برنامه هایی برای سال ۹۷ درنظر گرفته است که موضوع کارآفرینی، یکی از محورهای اصلی آن می باشد.

فخرالسادات محتشمی پور؛ مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور دوره اصلاحات و کارآفرین اجتماعی: جامعه ما نیازمند تدوین برنامه هایی منسجم در حوزه کارآفرینی اجتماعی است. محتشمی پور به عنوان یک فعال سیاسی اصلاح طلب اشاره نمود: جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر، استراتژی مهمی برای خود انتخاب کرده که در حوزه تشخص بخشیدن به کارآفرینی زنان است. و این جریان کارآفرینی اجتماعی در این وضعیت ناعادلانه و تبعیض آمیزی که در کشور شکل گرفته، می تواند به عنوان حل مسائل اجتماعی مورد توجه سیاستگذاران واقع شود. وی اشاره نمود که به طور خاص زنان می توانند در جریان توسعه پایدار با ایجاد کارآفرینی، نقشی اساسی در رفع تبعیض ها و ناعدالتی ها ایفا نمایند.

محتشمی پور درباب اهمیت کارآفرینی گفت: اقتصاد امروز ایران نیاز خودیابی زنان و مردانی دارد که بتوانند ارزشی بیافرینند و سرمایه ای اجتماعی تولید کنند، ازهمین رو باید رویاها را پروراند و با پیگیری و سماجت به مرحله اشتغال زایی رساند.

در این کارگاه کارآفرینان شهرستان دشتستان نیز به بیان تجربیات خود پرداختند.