هامون: این مطالعه کتابخانه ای به عنوان پژوهشی در دوره کارشناسی علوم اجتماعی توسط کاوه حق پرست انجام گرفته که بخش اول این پژوهش که فصل اول پایان نامه نیز می باشد، در ادامه منتشر خواهد شد. فصول ...
هارولد پینتر و خشونت سردِ نئولیبرالیسم، به بهانه انتشار نمایشنامه «درد خفیف» قدمتِ بیمعنایی علی شروقی نمایشنامههای هارولد پینتر از همان اولین جمله خواننده را بهنوعی اضطراب دچار میکنند؛ اضطراب فرو...
پیشنهادی برای مهار ریزگردها مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طرح آبرسانی از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان سبب مهار کانون های محلی ریزگردها و گردوخاک ها در این منطقه می شود. آفتاب:...
گزارش نشست بررسی اخلاق پروتستانی و روح سرمایهداری وبر با حضور عبدالکریم رشیدیان در ایران رابطه پروتستانتیسم و سرمایهداری دیده نشد با یک کتاب نمیتوان یک پروژه را پیش برد محسن آزموده/ اخلاق پروتستان...
تجدد بدون نقادی سنت محال است متن تقریر شده سخنان دکتر سید علی میرموسوی؛ عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مفید قم در پژوهشکده تاریخ اسلام. در دوران گذشته که مسافرت سخت تر بود و مسافران در کاروانس...
بررسی اندیشههای عابدالجابری در گفتوگو با سید محمد آلمهدی عابدالجابری دغدغه نقد میراث اسلامی داشت شکست ١٩۶٧ میلادی اعراب از اسراییل یکی از مهمترین نقاط عطف در تاریخ اعراب به حساب میآید. چنان که آ...
درباره «رساله منطقی- فلسفی» ویتگنشتاین در گفتوگو با دکتر سروش دباغ ویتگنشتاین؛ فیلسوف خوششانس آمیزهیی از زندگی جذاب و اسرارآمیز، همچنین شیوه تفلسف ویتگنشتاین برای ایرانیان جالب بوده است منوچهر دین...
گفتوگو با دکتر محمدمهدی اردبیلی، نویسنده، مترجم و مدرس فلسفه غرب باید بتوانیم فهم و برداشت خودمان را از هگل بنویسیم شیوه دیالکتیکی هگل قابلیتهای بسیاری برای مواجهه ما با وضعیت و مسائل ایرانیان دارد...
چرا در ایران انقلاب شد؟ تبیین فرهنگی شکل گیری انقلاب ۵۷ ایران در گفتگو با دکتر مصطفا مهرآیین اشاره: رخدادهای تاریخی همواره در بستری اجتماعی و فرهنگی رخ می دهند که برای تبیین و تفسیر چگونگی رخ دادن آن...
بازیابی اندیشه عدم خشونت در جهان جدید وقتی از اندیشه عدم خشونت حرف می زنیم، از چه می گوییم؟ اسماعیل حسام مقدم «شیوه ای برای نه گفتن به تاریخ ِ در حکم خشونت!» (رامین جهانبگلو) در سیر تطور تاریخ متعارف...