انجمن هامون ایران در دفتر هفته نامه اتحادجنوب واپسین عصرانه خود را به موضوع عید نوروز سال ۹۴ اختصاص داد. این عصرانه در تاریخ یکشنبه نهم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ برگزار گردید. در ابتدای جلسه اسماعیل...
امام زمان(عج) در ادبیات آیینی گفتگو با دکتر نجمه حیدری نسب؛ دکتری زبان و ادب فارسی گفتگو از مسعود عرب زاده حضور امام زمان(عج) به چه صورت در ادبیات جلوهگر شده است؟ حضور امام زمان...
تأملی بر مفهوم مُد و زیبایی و جایگاه آن در جوامع مصرفی، با نگاهی به نمایش «پروتز یا مصیبت های خانواده ی آقای قدوسی» نوشته و کار رضا مختارزاده شمایلِ طبقه مُرفه قاسم تنگسیرنژاد «برای من درست شد...
عرصه ی زندگی اجتماعی و اقتصادی؛ به مثابه ی تئاتری تراژدیک و بی کلام…… ایرن واعظ زاده پرده اول خانم و آقای میزبان برای پذیرایی سه میهمان شب خود، پنج نوع غدا و تعداد زیادی نیز...
کلئوپاترا؛ غریزه مرگبار سیاست نگاهی پوپری به نمایشنامه “آنتونیوس و کلئوپاترا” اثر ویلیام شکسپیر علی آتشی کلئوپاترا را در یک عبارت باید “قدرت بی نظیر زنانگی” تعریف کرد. ...
نقش انجمن نمایش در اعتلای هنر تئاتر حسین دهقانی با توجه به اینکه عمر هنر نمایش در ایران، البته به صورت مدرن و امروزی چندان طولانی و درازمدت نیست، در واقع می توان آنرا به یکصد و اندی سال، یعنی ا...
“آن که گفت آری، آن که گفت نه” یا روایت غیرطبیعی سیاه و زن طغرل و مرجان و طغرل و برادران رایت نقدی بر نمایش “اگر شبی از شب های تهران مسافری” نوشته علی شمس و به کارگردانی جواد ص...
گفت وگو با بهروز غریبپور؛ کارگردان تئاتر تئاتر شاخص ما باید دوباره قصهگو شود حتی عمل آپاندیس هم سیاسی شده است پیام رضایی/ مدیریت فرهنگی در کشور همواره یکی از مسائل جدی بوده است و بهروز غریبپور قط...
تئاتر بوشهر و حضور در جشنواره فجر از قلندرخونه تا مجلس سنمار ابراهیم مطیعی حضور و اجرای تئاتر در بوشهر، به سالهای حضور استعمار غرب در بنادر مختلف بوشهر برمیگردد، البته از تئاترهایی خارجی در خاطرات ...