در این شهر، فقط زخم هست که نفس می کشد!

یادداشتی بر فیلم “دشت گریان” اثر  تئو آنجلوپولوس اسماعیل حسام مقدم* النی به همراه گروهی از مهاجران تسالونیکی، پس ­از انقلاب ­اکتبر ۱۹۱۷ شوروی به یونان کوچ می کند، او تنها مهاجری هست که بی...

قطار هم تنها یک اسباب بازی است

یادداشتی بر فیلم«آنا کارنینا» فریبا حاج دایی فیلم «آنا کارنینا» محصول ۲۰۱۲، را که دیدم به خودم گفتم که این بهترین اقتباس سینمایی است که تا به حال از این رمان مشهور تولستوی شده است. دلیل عمده ی این اظ...

سونات ِ بهاری

یادداشتی درباره فیلم “توت فرنگی های وحشی” اثر اینگمار برگمان   احسان سیف سفر یک روزه‌ی پروفسور ایزاک بورگ ۷۸ ساله  از شهر محل سکونتش استکهلم تا شهر لوند درسو‌‌ئد، که روزگاری درس طبابت را ...

جهان ِ بدون دیالوگ

درنگی بر جهان ِ سینمایی “کیم کی دوک” و فیلم “pieta“ محمدرضا محمدزادگان*   “هر کس سینما را دوست دارد، زندگی را دوست ندارد” فرانسوا تروفو کیم کی دوک (Kim Ki-Duk) کار...

درنگی بر کتاب خودخواهی سالم اثر دکتر راشل هلرو...

غزاله زرین زاده: زندگی درعصر ارتباطات با تحولات وتغییرات روبه رشدی همراه است. این حرکت و نو شدن هم می تواند موجب رشد جوامع و افراد آن اجتماع شود و هم می تواند به سردرگمی وگمراهی افراد دامن زند. گاهی ...

دریغا انسان! خودسوزی در سرمای درون

مهدیه امیری: زمانی اتفاق می افتد که انسان بر محیط خود کنترل ندارد و یا بنا به دلایلی کنترل بر محیط خود را از دست می دهد و اضطراب و رفتارهای ناسالم او افزایش می یابد. احساس غیر مفید بودن و عدم تعلق به...
لیلا مهرپویا

چرا جدایی فقط طلاق نیست؟!

لی لا مهرپویا*: نام ها به واسطه ی ویژگی درون ذاتی خود، گاهی بر مبنای ویژگی کانکریت(concrete – فیزیکی،واقعی، و قابل لمس) خود و گاهی بر مبنای ابستراک( abstract- مفاهیم بی مرز) هستند. آن جا که فیزیکی ان...